Gå til innhold

4(5) forskjellige Hodetelefoner....valg?


Anbefalte innlegg

Når det gjelder headset er det flere ting enn bare lyden som gjelder. Hvor robuste de er, og hvor mange spilletimer de tåler før lyden begynner å bli dårligere, vil jo for mange være en viktig ting, da det tar lenger tid før man behøver å kjøpe nye igjen. Akkurat på disse områdene vil jeg tørre å påstå at "Dj headsets" scorer meget bra. Selv har jeg Technics RP-DJ1210, som visstnok skal være det mest brukte etter Sony MDR-V700DJ. En kompis av meg har det sistnevnte :p Har derfor hatt mulighet til å teste begge to over tid, og kan si at de har nær sagt identisk lydkvalitet. Den største forskjellen er at Sony'n har litt høyere virkningsgrad, som gjør at du får høyere volum, ved å vri mindre på volumknotten. Men dette er strengt tatt ikke et problem, da begge kan levere mye høyere volum enn det som er sunt.

Lyden i begge disse, kjennetegnes ved maktfull bass, og et generelt stort lydbilde. De er helt klart bedre egnet på "moderne musikk" enn på klassisk. Sony'n har klokker som hviler rundt ørene, mens Technics'n har klokker som hviler på ørene. Hva som passer dine ører best, vet du nok selv. Mine er vel omtrent 2,5 år gamle, og brukes i timesvis hver dag. Lyden har likevel ikke begynt å bli dårligrere enn de var ca. 2 dager etter at jeg kjøpte de. Akkurat som mange andre hi-fi komponenter vil også headset låte bedre etter at de har blitt spillt med noen timer, derfor kan det være vanskelig å si noe 100% sikkert om lyden ved en lytting i butikk.

Et billigere alternativ som gir masse lyd for pengene er Vivanco. Selv har jeg slitt ut 2 par Vivanco SR-250 (koster vel rundt 350-400). De pleide å ha sånne i lyttedisken på Greedy Records i Oslo, før de flytta. Veit ikke hva de bruker nå, men om de har SR-250 fortsatt kan jo de lyttes på der, om du bor sånn til at det er mulig. Sony'n til kompisen min har foresten brukket i ene leddet, og det kan derfor tyde på at konstruksjonen til Sony er mindre solid enn Technics sin. Men det kommer sannsynligvis av at kompisen min drasser med seg headset'et på bussen til og fra jobb hver jævla dag, og selv Dj headset er vel ikke laget for SÅ mye drassing (pleide jo selv å drasse med mine på skolen da men...).

 

Blei lang post detta...men det burde kanskje være noe relevant informasjon her.

 

Foresten... Prisen på Technic'n og Sony'n er vel omtrent den samme, litt avhengig av hvor du kjøper dem. www.hsrecords.no har begge to tror jeg, er lenge siden jeg sjekka. Begge koster i allefall £99 hos "Hard to Find Records" i england (www.htfr.com).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hehe, høres bra ut dette egentlig, men det er kjipt at i Haugesund (ja jeg for i den byen ;) ) så er det bare do "brukbare" musikkhandler som jeg vet om (er egentlig ikke så veldig kjent etter og ha bodd her snart 18år hehe :) ), og det eneste av overnevnte jeg har sett er UR40.....

tror jeg skal stikke til byen i morra eller noe og spørre om og få prøve dem med musikk.....

 

 

Hificenteret i Haugesund har grados

Lenke til kommentar

For mer info om beyerdynamic dt 250 kan du lese månesens lyd og bilde.

Jeg vet ikke om de selger de i haugesund, viss ikke kan du jo ta deg en tur til stavanger.

Dt250 er helt lukkede øreklokker med ekstrem lydisolering(hører ingenting utenfra, derfor populær blandt formel1 kommentatorer :D ) og robust design. Lyden er åpen og minner mer om øreklokker med halvåpen konstruksjon.

Et klart førstevalg i prisklasser under 2000.

(kan ikke si de er best da jeg ikke har prøvd klokker til over 2000)

Skal du kunne bruke øreklokkene på f.eks minidisk må du ikke finne på å kjøpe akg400-500 da de har 120 eller 400 ohm, da trenger du ekstra forsterker.

Lenke til kommentar

jeg skal bruke de til PC'en (lydkort: Soundblaster Live Player 5.1 Digital, blis senere oppgradert til et Audigy 2 antaglig)

 

 

Er veldig mangen gode forslag her nå menjeg så en ovenfor som nevnte grado, grado = har ikke råd for meg :smile: .......men har funnet enda et som jeg synes ser bra ut KOSS PRO-4AAT

 

Men hvordan er det med ohm greiene egentlig...... de jeg nevnte er jo 250 ohm.......ville jeg fremdeles fått bra lyd fra noen bra hodeklokker med 250ohm?

 

 

Skal vurdere forslagene deres folkens..TAKKER :)

Lenke til kommentar
Koss har jo den fordelen at de har livstids garanti. Det vil si at går ledningen i stykker, fikser de det gratis for deg etc etc. De gjordet på mine porta pro :) Har også noen Koss TD/65 ca 2 år gamle som jeg bruker til hjmme bruk. Godt fornøyd med dem. Derfor ville jeg ha gått for de KOSS du nevnte som kostet 800-900 kr. 1600+ tviler jeg sterkt på at du har brukt for. Du skal ha veldig dyrt lyd utstyr for å få full glede av dem.
:yes:
Lenke til kommentar

Du bør definitivt gå til en eller flere lydbutikker og høre litt på hva du selv syntes. God lyd og komfort er to veldig subjektive ting. Ellers har jeg noe å kommentere på 3 av headsetene:

 

MDR-V500, har dette selv. Det er bra lyd, blir bedre og bedre etterhvert som du bruker dem og eqer litt, men de er ikke veldig komfortable, de strammer litt for mye imo.

 

MDR-V700, har brukt dette mye på en ungdomsklubb. Bedre lyd og god isolasjon, men de har en tendens til å gå i stykker etterhvert, og er ikke på langt nære så solide som folk vil ha det til. Når man tar prisen i betraktning faller 700 litt mellom to stoler, synes jeg.

 

Pioneer HDJ1000 (?) er uten tvil det "beste" headsettet, hvertfall til DJ bruk imho til dags dato. De er lekre å se på, svært komfortable, med glimrende lyd. De er også svært robuste.'

 

 

 

bfisk

Lenke til kommentar
er 1900 kr mye for Pioneer HDJ1000 ? vurdere å kjøpe de. Skal brukes til pcen. Så at de vær veldig lette

 

Vel, altså, de koster 1900 spenn delvis fordi de er store og "tunge". De veier vel ikke alverdens mer enn at du kan ha dem på deg ( ;) ), men ikke forvent å få noe plastik-dritt. Robust kvalitet har sin vekt!

 

Likevel, HDJ1000 er et helt konge headset. Hva med å ta turen til en lokalbutikk, late som om du skal kjøpe noe hos dem , og be om å få prøve det? Hvis det er dyrere der, går du bare igjen og sier du må tenke litt på det. Gl & hf on buying =)

 

bfisk

Lenke til kommentar

MDR-V500, har dette selv. Det er bra lyd, blir bedre og bedre etterhvert som du bruker dem og eqer litt, men de er ikke veldig komfortable, de strammer litt for mye imo.

bfisk

 

Jeg har MDR-V500, og er veldig fornøyd. Skjønner ikke helt hvorfor de strammer for masse, jeg bare presser bøylen forsiktig sammen eller strekker den ut, så blir den som jeg ønsker... Konge hodetelefoner, god lyd. De har en lang ledning som er tvunnet(som en telefonledning). Dette er både positivt og negativt...

+ du slipper å dra fra hverandre fester og lignende hvis du beveger deg for langt fra forsterker/data

- Den er TUNG, såpass at den drar ned venstresida...

 

Men er det bare jeg som har en følelse av at Koss kjennes litt billig ut? er jo ingenting å si på kvalitet/garanti, men de kjennes langt fra robuste ut...

Ellers syns jeg Koss har masse tung bass(slitsomt i lengden?)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...