Gå til innhold

4(5) forskjellige Hodetelefoner....valg?


Anbefalte innlegg

Hei.....

Idag røyk det gamle headsetet (stavelse?) mitt, et gammelt Multifunction 410BASS :oops: (brudd i ledning osv)

Og siden jeg ikke akkurat er noen tekniker av meg så går jeg like godt til innkjøp av noe bedre isteden for og PRØVE og fikse det gamle.

 

Så jeg kikket litt hos komplett.....

der hadde de 2stk som fikk min interesse.

 

Sony MDR-V500 & Sony MDR-V700

utenom disse så har jeg også sett på Koss UR30 og Sennheiser HD600 (har fått inntrykk av at Koss UR40 har veldig små klokker i forhold til UR30, stemmer det?)

 

Men så er det det da, jeg skal bruke hodetelefonene til spilling og musikk(pc'en).

 

Men alle er jo ikke så veldig billige da :)

MDR-V500 koster litt over 900kr hos komplett

MDR-V700 koster snaue 1600kr samme sted.

Sennheiser HD600 veit jeg ikke men har hørt de skal være j*vli bra men koster rundt 16-1700kr(?)

Og Koss UR30 rundt 500 eller noe tror jeg,

EVT, UR40 til ca 800.

 

Men hovedspørsmålet mitt er som følger;

Hvliket av disse ovenfor er best i forhold til pris til de formålene jeg skal bruke dem til?

 

Er MDR-V700 verd 700kr mer?

osvosv......

 

Har forøvrig ikke høytalere så det hadde vert kjekt med raske svar :)

 

Takker for svar....

 

(PC uten lyd er BOORING) :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke prøvd alle, men siden du ikke har fått svar skal jeg

prøve meg. :roll:

 

 

 

 

Sony MDR V500DJ mener jeg prøvde disse får en stund siden.

Syntes de var ganske behagelige og ga fra seg ganske bra lyd.

Prisen var jo ganske bra, men hvis du gidder tror jeg du finner de billigere et annet sted. :)

 

Så kan du heller spare litt penger og f.eks. kjøpe et høytaler sett. :yes:

Lenke til kommentar

Koss har jo den fordelen at de har livstids garanti. Det vil si at går ledningen i stykker, fikser de det gratis for deg etc etc. De gjordet på mine porta pro :) Har også noen Koss TD/65 ca 2 år gamle som jeg bruker til hjmme bruk. Godt fornøyd med dem. Derfor ville jeg ha gått for de KOSS du nevnte som kostet 800-900 kr. 1600+ tviler jeg sterkt på at du har brukt for. Du skal ha veldig dyrt lyd utstyr for å få full glede av dem.

Lenke til kommentar

Dette innleget blir nok litt difust, men så får være.

Det beste er å høre selv, gå til en butikk å få prøvd. Det beste hadde vært om du hadde med en cd du var kjent med og fikk en halv time med hvert headsett og fik lyttet. Hva noen syns er god lyd liker ikke andre. Ellers er mitt intrykk at headsett at kvalitet stort sett er proposisjonal med hva du betaler. Altså at om du driter penger, eller hører veldig mye på musikk så bruker du en del penger på headsett, og vil få kvalitet der etter. Og er du ikke villig til å bruke så mye peng så får du kvalitet der etter. Så bruk så mye penger som du er villig til, og du vil få den kvaliteten den bærer med seg.

Når det er sagt så vil jeg fraråde deg til å gå noe ned i kvaliteten i forhåld til hva du hadde. Nå har jeg over hode ingen peiling på hvor gode de var. Igjen kommer det inn på det med å få testet nye selv, så vet du at du ikke kjøper noe som er dårlgere en hva du hadde før.

Ellers så vil du sansynligvis bli vant til hva du kjøper etter en stund uansett. Det tar litt tid å lære seg å like et nytt headsett.

Og til slutt vil jeg beklage at jeg ikke svarte direkte på topic, og forsvare SONY om noen føler for å slenge dritt om deres headphones. Jeg har selv mdr605, og de er gode. I starten (2 første uker) likte jeg de forresten ikke, jeg syns lyden lå i litt for lavt toneleie. Men så etter å ha brukt de en stund så hørte jeg på de som jeg før syns var perfekte, og merket hvor pingle lyden var og hvor dårlig de var i forhold til hva jeg nå foretrekker.

Lenke til kommentar

Jeg har selv MDR-V700 og det at DJ Tiesto bruker dem kommer nok av at du ikke finner noen som demper lyder utenfra like godt. Hvorvidt det er positivt eller ikke får du selv vurdere. Sony'ene er glitrende til film og kan fint bli drevet av bærbare enheter.

 

Til musikk vil jeg nok påstå at Grado SR60 og SR80 er et bedre valg. Gradoene er en åpen konstruksjon og ikke lukka slik Sonyene. Prøvd SR80 for noen uker siden og de var sinnsykt digge på rock (derunder metal) og uten tvil hakket vassere enn sonyene ja. Til film var det derimot omvendt.

 

Når det gjelder utseende så er Sonyene tøffe da, jeg vet kun om 1 par som tøffere og det er Pioneer HDJ-1000.

 

sånn, dette svarte ikke helt på spørsmålet ditt da. Har ikke prøvd MDR-V500 eller de andre du nevner så det blir vanskelig. Vil anbefale deg å prøve noe og hvertfall vurder Grado som du får på både hifiklubben og Hi-Fi Centeret fra 1300kr og oppover.

Lenke til kommentar

Disse har kommet bra ut i test:

  • Philips SBC HP890 ca 1000,- kr

Sony MDR CD580 ca 1200,- kr

AKG K-401 ca 1600,- kr

  • Ellers har du:

  • Sennheizer HD 600 3000,- kr + :D

Sony MDR-CD2000 3000,- kr +

Jeg vil ha testet AKG K-401, hørt mye bra om de.

(Har selv Philips SBC HP800, lillebroren til HP890 :wink:)

 

Det svenske bladet "HiFi & musik" har testet en del av de ovenfor

Lenke til kommentar

hehe, høres bra ut dette egentlig, men det er kjipt at i Haugesund (ja jeg for i den byen ;) ) så er det bare do "brukbare" musikkhandler som jeg vet om (er egentlig ikke så veldig kjent etter og ha bodd her snart 18år hehe :) ), og det eneste av overnevnte jeg har sett er UR40.....

tror jeg skal stikke til byen i morra eller noe og spørre om og få prøve dem med musikk.....

 

Ellers så er jeg åpen for flere tilbakemeldinger også om andre hodetelefoner/headset som er bra......

om det er "en dings" med mic eller ikke er ikke så nøye bare lyden er bra ;)

Lenke til kommentar

Har selv Koss UR30, og er kjempe fornøyd, betalte 400,- for mitt, men vet om en butikk hvor jeg kunne fått det til 300,-

(Fikk brukt opp gavekortene fra jul, fra 2 juler faktisk ;) )

 

Det jeg syns er bra med det er at det er så stort at det er behagelig å ha på seg, blir ikke svett og klam på ørene....

Kan absolutt anbefale Koss UR30 :yes:

Lenke til kommentar

Har koss ur40. Må si jeg er meget fornøyd. Forskjellen mellom disse og ur30 er at de ikke er så store og klumpete. De har også litt bedre lydkvalitet. Tror ikke størrelsen skulle være noe problem, passer til de aller fleste. Men som sagt tidligere, det beste er å prøve selv.

Lenke til kommentar

I forhold til prisen, Koss UR-30. Men ville heller kjøpt UR-40. Har de selv, og det er det beste headsettet jeg noen gang har hatt, det er ihvertfall hva jeg syns. (Og jeg har hatt -mange- headset! Driver mye med musikk. Og husk, dyrest er ikke alltid best!)

 

Har også UR-30, som jeg bruker når jeg ikke er "på farten". Dette er UTROLIG bra hvis du skal sitte LENGE. Hadde det på meg relativt konstant under hele tg03 :D Deilig og stort, og noen sinnsykt digge puter :woot:

Lenke til kommentar
Har selv Koss UR30, og er kjempe fornøyd, betalte 400,- for mitt, men vet om en butikk hvor jeg kunne fått det til 300,-

(Fikk brukt opp gavekortene fra jul, fra 2 juler faktisk ;) )

 

Det jeg syns er bra med det er at det er så stort at det er behagelig å ha på seg, blir ikke svett og klam på ørene....

Kan absolutt anbefale Koss UR30 :yes:

Er HELT enig med deg! Du har allerede skrevet alt jeg hadde tenkt å skrive, så det var like greit å quote deg :)

Jeg betalte 599 for mine på HiFi-klubben, men du sa du betalte 400, og vet om hvor de selges for 300!? Nå har HiFi-klubben aldri vært særlig billige, men dette var RIP-OFF!

 

Uanz, jeg går også god for Ur-30! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...