Gå til innhold

Betale med mastercard?

MrL

Anbefalte innlegg

Jeg er litt n00b på dette med mastercard, men brukte dette kortet isdenfor mitt vanlige da de så ganske like ut :p Så greia er, får jeg regning eller kan jeg betale det med en gang? Har nettbank, DNBnor hvis det er relevant.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at det er et rent kredittkort du har brukt. Da får du høyst sannsynlig regning der all bruk i forrige måned er samlet opp. Betaler du denne inne forfall blir det ikke noen ekstrakostnader. Faktisk kan det lønne seg å bruke mastercard/visa når man betaler siden man da kan ha pengene på konto og få renter på dem frem til man må betale regningen :)

Lenke til kommentar

Du vil få en regning ja. Avhengig av hva slags ordning du har kan du få den på mail, i posten eller som e-faktura.

Du trenger ikke vente til du får regningen. Betal med en gang så unngår du renter.

Utnytt gjerne de rentefriedagene hvis du har dette på kortet.

Pass på at når du betaler regningen, at du faktisk betaler det du har utestående og ikke bare minimumsbeløpet.

Lenke til kommentar
Okei, skjekka nå og da sto det at forfallsdatoen er 1 july, men da er jeg borte, drar neste helt(20 juni), hva gjør jeg da?

Da kan du legge inn betalingen nå og sette dato 1.juli så blir det trukket fra kontoen din den dagen.

Lenke til kommentar

I nettbanken kan du overføre penger til eller fra mastercard. Dersom du ikke vil vente til du får faktura kan du betale inn det du skylder allerede nå. Har selv DnBNor og dette er ikke noe problem å utføre i nettbanken.

Dersom du ikke betaler vil det etter forfall på faktura løpe renter, gebyrer og det som verre er :p

Lenke til kommentar
Ja det trodde jeg å, men problemet er jo at jeg ikke har noe kontonr til mastercardet? Og på overføring får jeg kun tatt ut fra mastercard kontoen tror jeg

Se på den siden igjen:

Tips

Ønsker du å foreta en ekstra innbetaling til ditt kredittkort, kan du benytte samme KID og kontonummer som ved siste betaling. Opplysningene finner du under Utførte betalinger.

Dersom du ikke har utført betaling tidligere tar du bare kontakt med kundeservice ;)

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...