Bruktbilen Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Har tenkt til å ta en kopi av en CD med XP på som allerede er brent fra en den orginale, hvordan skal jeg gå fram for å gjøre dette? Jeg vet ikke helt hva jeg trenger, hvilken type CD trenger jeg? Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Har tenkt til å ta en kopi av en CD med XP på som allerede er brent fra en den orginale, hvordan skal jeg gå fram for å gjøre dette? Jeg vet ikke helt hva jeg trenger, hvilken type CD trenger jeg? Er vi litt i grenseland her for hva som tillates? Du trenger vel strengt tatt en TOM CD-plate og en CD-brenner Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Må da være lov å diskutere kopi av CD-er? Har orginal key og alt mulig, orker bare ikke spørre etter CD-en hver gang jeg trenger den. Hvilken type CD, vet du? Finnes visst mange typer.. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Det har alltid vært slik, at for å ungå å ha tilgjengelig CD plate, i tilfeller du prøve å installerer tilleggs komponenter fra ..Add og Remove Programs... i windows, at man kopierer enten i386 localt på hardisken og forandrer verien for SourchePath i HK_L_M\software\microsoft\windows\CurrentVersion\setup , eller kopiere heile CDplate i path du vil. Med det som utgangspunkt, kan du da og ha tilhjengelige alle filer du trenger for å lage en ny installasjons plate, uansett hva man mener og sier om det (MS oppforder jo å ha kopi av originalen, nettopp for å ikke miste original kilde media). For å lage en bootbart cdplate er veldig enkelt. Avhenging av du bruker, så vil alltid bootsector som du har i en XP cd plate være greit å ha tilgjengelig. Den sector ser du ikke når du åpner CDplate, men biosen finner den. Filen er ikke mer enn noe alla det her noe.zip Man kan og bruke MS verktøy for å lage ferdig Iso image, da trenger man ikke .bif filen. det er etfsboot.com og oscdimg.exe som trengs. Man kan og bruke MS verktøy for å brenne Iso files (det finner du i w2k3sp? ) Det er cdburn.exe og dvdburn.exe Har du lyst at CD plate skal starte ...koste hva det koste vil...så bootfix file må fjernes fra i386 folder. Det er filen som gjør at ....taste en tast for boote fra cd... Og mye mer. Hvorfor skriver jeg om det her. Jo fordi informasjon om det mest problematiske ting for brukere, å deploy, har alltid vært vært tilgjengelig fra MS, men ikke servert på et fat foran oss. Dvs kunnskapen om en del ting, har vært druknet, i google, og alle se sidene, hvor liksomt verden oppdages på nytt. Og det er ikke bare Software det gjelder. Folk mister snart evnen å lære, og trimmer isted evnen for å søke. Og det er ikke MS jeg er opptatt av. Det er helst trimming av hjernen, kunnskapen. Gå å lese litt på Diskuter artikler seksjon. Makabert og ekelt. Ikke rart at det er krig i verden. Sorry Bruktbilen for å skrive mer enn nødvendig her, jeg har åpenbart ikke fått nok kaffe i meg i dag. Svar er enkelt: Bruk hva som helst, fra cd til dvd plate, og teste den at den funker. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Ja jeg har allerede en brent bootable XP CD, Nero sa jeg trengte DVD-R/RW plater så får kjøpe det i morgen, har bare DVD+R. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Uansett hva Nero sier, all you need er her: bruktbil.zip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå