ZynoX Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Hei! Jeg har akkurat skaffet meg et ATI Radeon 4870 X2. Jeg hadde Geforce 8800 GTS. Kortet er jo et high-end kort, men jeg får avarage FPS på 30 når jeg spiller Far Cry 2. Og da har jeg alt på high. Jeg har sett på flere folk som har det samme kortet, og de kjører Far Cry 2 på max, uten problemer. Jeg har også hvert med på at t.o.m NFSU 2 har lagget. Noe som jeg synes er merkelig. Jeg har faktisk etter jeg installert det nye kortet og etter det formatert og lagt inn de nyeste driverne, faktisk hvert med på at når jeg forandrer grafikk-instillinger i spill og trykker på accept så lagger spillet maksimalt (spillet kan nesten høres ut som en motor). Før det etterhvert går til de instillingene jeg har forandret til. Noen ganger har dette også faktisk skjedd under spilling, men det er en stund siden det har skjedd nå. Nå for tiden så kan jeg ta med at når jeg spiller så henger bildet litt. Som om en frame sitter igjen, kan du si... Jeg er bombesikker på at den ikke blir for varm, for jeg har vifta på 45%, og da er grafikkortet på en veldig fin temperatur. Det jeg lurer på er om jeg har gjort noe galt. Er de nyeste driverne helt på jordet? Får den for lite strøm? henger dette kortet dårlig sammen med resten av PC'en? Kan det være noe med akkurat det kortet jeg har? PC'en: XP PRO 64-Bit Intel Core 2 CPU E8400 3.00GHz 3 GB RAM ATI Radeon 4870 X2 Asus P5B-e Hovedkort MIST 650 W Strømforsyning Endret 15. juni 2009 av ZynoX Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Har du fjernet Nvidia-driverene? Lenke til kommentar
ZynoX Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Jepp, også formatert hele stasjonen windows ligger på. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Har du lastet ned DriectX skikkelig og troverdige drivere? Need for speed er ikke akkurat et spill som er støttet av multi-GPU oppsett. Lenke til kommentar
ZynoX Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg har lasta ned directX 9.0c. Det er vel den siste til XP. Også har jeg trippel sjekket drivere på ATI. Og det er den samme som jeg har installert... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Det er ikke noe mer jeg kan bidra med dessverre. Lenke til kommentar
ZynoX Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Det er ikke noe mer jeg kan bidra med dessverre. Den er grei. Tusen takk for at du prøvde da Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Er det noen spesiell grunn til at du kjører XÅ 64bit? JEg har samme CPU som deg på et Gigabyte GA-G33M-DS2R, og Ati Radeon 3870x2 Jeg klarer Crysis på high (så vidt) på oppløsning 1280x1024 og 500W strømforsyning, så det SKULLE egentlig funke fint for deg... Lenke til kommentar
ZynoX Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Vel, det har vel seg slik at den letteste måten å få 4 GB RAM kjørt er å installere 64-bit. Derfor jeg jeg gjorde det. Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 4? i førstepost står det 3... Lenke til kommentar
ZynoX Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 4? i førstepost står det 3... Ja, rettelse: 3 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) 4? i førstepost står det 3... Ja, rettelse: 3 Har du kun 3 GB RAM, er det ingen vits å kjøre 64-bit OS. 32-bit kan bruke alt av 3 GB RAM som er maks for et 32-bit OS. Har du mer enn 3 GB, f. eks. 4 eller 6 GB, DA hjelper det med 64-bit OS. Men med 3GB kan du kjøre 32-bit uten problemer. Så kjøre 64-bit Windows XP med 3 GB minne er egentlig bortkastet etter som du kun kan utnytte CPUen og ikke det ekstra som 4GB eller 8 GB minne vil gi deg. NFSU 2 er et gammelt spill så det vil ikke kjøre noe bedre med et HD 4870 kort enn med det gamle kortet ditt fordi det spiller mangler støtte for et så nytt kort. Jeg har et Sapphire HD 4870 kort og NFS Wanted, Prostreet og Undercover kjører med alt på maks uten problemer. Ser du i signaturern min, har jeg Vista 64-bit, 8 GB minne og en Q9550 CPU. Endret 16. juni 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
ZynoX Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Nå har jeg faktisk fått inn den siste RAM brikken, så når har jeg 4 GB med RAM. Hadde tatt den ut p.g.a noe mellom BIOS som ikke kjente igjen CPU. Hadde jeg mere RAM enn 3 så stoppet maskinen i starten. Men nå er jo det fikset... Når det kommer til spillet så er jeg enig med deg om NFSU2. Men jeg lagger på Far Cry 2, med alt på LOW!! Takk for hjelpen så langt... HJELP! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Hvilken BIOS versjon har du? Siste versjon jeg fant på Asus sin side er 1807 Beta, siste ikke beta versjon er 1202. Begge disse to har støtte for nye CPUer pluss annen fix. Det å ha siste BIOS versjon er ikke alfa og Omega, men det kan løse mange problem. Jeg bruker alltid siste versjon som regel da. Og hvilket minne er det du har? Corsair, Kingston OCZ eller hva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå