Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Nekte meg å være i lag med datter

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_toto_*

Kan foreldre til en 17 år gammel jente nekte meg å være i lag med henne?

Noe i den feite lovboka som gir de rett til det eller har de absolutt ingen rett til å nekte det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De hørtes ekstremt sære ut. Eller så kan det jo være deg for alt jeg vet. Om du feks er en "kjent" hasj røyker og bråkebøtte uten like. Men jeg tror ikke at de kan bestemme hvem datteren skal omgås, i den grad de kan nekte henne. Er ikke sikker, derfor tykk "tror".

Lenke til kommentar

Det står i lovparagrafen at barna skal få bestemme meir og meir over seg sjøl fram til dei er 18. år. Så tviler på dei har noko særleg lovlig grunnlag for å nekte dattera si vere i lag med dei ho vil.

Det dei kan sei er jo: "Greit, du kan få vere sammen med han, men då får du ikkje bu hos oss lenger." Eller noko i den dur...

Lenke til kommentar

Klart foreldrene kan det, så lenge jenta er 100% avhengig av foreldrene for å leve så har de gode muligheter for å hindre deg i å se avkommet deres. I tillegg har gjerne foreldre betydelig bedre dømmekraft enn ei jente på 17 så du skal ikke se bort i fra at det er i jentas beste interesse at de setter seg litt på bakbeina her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...