Gjest Guest_toto_* Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Kan foreldre til en 17 år gammel jente nekte meg å være i lag med henne? Noe i den feite lovboka som gir de rett til det eller har de absolutt ingen rett til å nekte det? Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Er ikke helt sikker jeg, men er det ikke slik at foreldre har mulighet til å bestemme over barnene sine helt til de er myndige? 18 år? Lenke til kommentar
Gjest Guest_toto_* Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Men i hvor stor grad? En forelder har jo ikke lov å stengeett barn inne mot sin vilje Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 De hørtes ekstremt sære ut. Eller så kan det jo være deg for alt jeg vet. Om du feks er en "kjent" hasj røyker og bråkebøtte uten like. Men jeg tror ikke at de kan bestemme hvem datteren skal omgås, i den grad de kan nekte henne. Er ikke sikker, derfor tykk "tror". Lenke til kommentar
Gjest Guest_toto_* Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Foreldrene som har helt feil oppfattning av meg:) Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Prøv å snakk med de, gi de ett skikkelig "god gutt" inntrykk. Legg gjerne vekt på moren hennes, har på følelsen at i de fleste hjem, er det moren som har det siste ordet i slike saker. Gjelder helt sikkert ikke alle de Norske husstander, men. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Foreldrene som har helt feil oppfattning av meg:) Hun vel sikkert en grunn til det? Lenke til kommentar
Bjørnar! Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Det står i lovparagrafen at barna skal få bestemme meir og meir over seg sjøl fram til dei er 18. år. Så tviler på dei har noko særleg lovlig grunnlag for å nekte dattera si vere i lag med dei ho vil. Det dei kan sei er jo: "Greit, du kan få vere sammen med han, men då får du ikkje bu hos oss lenger." Eller noko i den dur... Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 De kan ikke nekte dere å være sammen, men det kan få konsekvenser for henne om dere er sammen. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Noen grunn til at de har feil inntrykk av deg da? Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Klart foreldrene kan det, så lenge jenta er 100% avhengig av foreldrene for å leve så har de gode muligheter for å hindre deg i å se avkommet deres. I tillegg har gjerne foreldre betydelig bedre dømmekraft enn ei jente på 17 så du skal ikke se bort i fra at det er i jentas beste interesse at de setter seg litt på bakbeina her. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Alder og fremtidsplaner? (altså går du på skole, hjemmedriver etc) Svar på det så kan vi nok hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå