Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Privatisteksamen -valgfritt for at den blir stående?

Anbefalte innlegg

Jeg begynner 2. VG til høsten og lurer på om jeg skal ta matematikk X som privatist.. Jeg har prøvd å søke, men finner ingen svar på det jeg lurer på. Spørsmålet er om om jeg går opp til privatisteksamen.. blir den karakteren stående helt uten videre, eller kan jeg selv velge om jeg vil ha den med på vitnemålet eller ikke?

Håper dere skjønte spørsmålet :)

kimj_

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg begynner 2. VG til høsten og lurer på om jeg skal ta matematikk X som privatist.. Jeg har prøvd å søke, men finner ingen svar på det jeg lurer på. Spørsmålet er om om jeg går opp til privatisteksamen.. blir den karakteren stående helt uten videre, eller kan jeg selv velge om jeg vil ha den med på vitnemålet eller ikke?

Håper dere skjønte spørsmålet :)

kimj_

Først vil jeg bare si at matematikk X er et veldig morsomt og spennende fag (personlig erfaring).

Slik som jeg har forstått fra en av mine lærere kan du selv velge om privatisteksamenen skal stå på vitnemålet, og hvis du velger ikke å ha den på vitnemålet vil du få et bevis for at du har tatt eksamen med karakteren du fikk.

Likevel vil jeg anbefale å snakke med noen på skolen som kan dette bedre enn meg. Det er jo tross alt noen som jobber med det ;)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ser det er flere enn meg som har tenkt til å ta matte X som privatist :)

Ifølge tidligere meldinger på Fronter, virker det som du selv må melde fra til skolen om hva du evt. har tatt som privatist, og hva du fikk i det (og selvsagt legge ved dokumentasjon). Regner i alle fall med at det også åpner opp for muligheten til å ikke melde fra, slik at verken karakteren eller timene vil telle. Men anbefales fortsatt at du sjekker det ut med skolen - det har i alle fall jeg tenkt til, når ferien er over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...