Gjest McUseless Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Yo! i need som serious help! veit ikkje kva eg skal gjere for å få hauet som er GODT begravd i ræva til å komme ut. Eg er en godt oppegåande fyr på mange måter, men eg klarer aldri å fullføre noke skikkelig. Eg vier meg aldri til noke 100%. Om det er skule, jobb, eller kva som helst. Ting koker vekk i kålen rett og slett, mister fokus og motivasjon. Eg utsetter å utsetter alltid ting, er ustrukturert, med andre ord en forbanna idiot. Eg veit eg har eit stort stort potensiale berre eg blir kvitt dissa forferdelige uvanane. Eg er fantastisk motivert til å vere umotivert. Har også eit mulig god karriere innen musikk, men er redd det kjem til å renne vekk pga mine personlige feil. Har ikkje lyst å ende opp forbi 30år og angre på at eg ikkje gjorde ting skikkelig! Please help me. Noken med gode forslag? Lenke til kommentar
Mats1988 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Skjerp deg, beste forslaget jeg kan komme på. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Wow, der sa du de to magiske ordene. Nå kommer han til å få det topp resten av livet. Uansett.. Det er en vanskelig sak, fordi jeg sliter med det samme. Har det veldig lett å drive med noe annet enn det jeg burde ha gjort. Levende eksempel nå. Hva er det som gjør at du mister fokus og konsentrasjon? Jeg prøver å begrense mine "sidesprang" til begynnelsen og slutten av arbeidsdagen, fordi jeg liker å være på nettet. Å være ufoksert i en time om morgenen er bedre å miste fokus gjennom hele arbeidsdagen. Prøv deg litt fram og se hva som funker for deg. Lenke til kommentar
Myngo Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hva er dine mål? Hva er dine ønsker? Du må finne ut hva du vil. Motiver deg selv ved å se hvilke gevinster/fordeler du kan høste. Finn ut hvorfor du fortsetter å utsette ting. Er det noe du er redd for? Er oppgavene for kjedelige og ikke stimulerende nok? Har du en tendens til å drive med noe annet enn det du egentlig skal, så prøv å finne ut hvorfor du gjør akkurat den aktiviteten. Fordi det er gøy, interessant, avslappende? Tro det eller ei, kjæresten min og jeg "småkrangler" litt om hvem som skal ta oppvasken, fordi vi begge ønsker å ta den. Vi gjør alt til en lek og da er det mye lettere å gjennomføre ting også. Det samme gjelder jobb, skole og ellers Uansett, prøv deg litt fram. Vær mer bevisst på hvilke tanker du har om ulike aktiviteter. Positive tanker motiverer mest! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Har du vært testet for ADHD eller lignende som kan gi konsentrasjonsproblemer? Endret 16. juni 2009 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå