ungua Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Jeg må bare få ut litt frustrasjon. Etter fem år som student i Bergen har jeg fått prøvd de fleste verksteder, og ingen gjør en skikkelig jobb. MX-Sport, LagunenKjøpte sykkel på arrangementet i Grieghallen som var inn til førstegangsservice denne uken. "Den er ferdig" skrev den hyggelige ansatte på SMS - det betyr at jeg får tilbake en sykkel der vaierne til begge skivebremsene er strammet til uten at bremseklossholderen er satt på plass på nytt. Resultat: Bremsen er på hele tiden, lager lyder, slites ned ekstremt fort. Fikset jeg selvfølgelig etter den første turen, men ble nødt til å sykle godt over en mil med bremsene på da jeg ikke hadde verktøy med meg. Bergen SykkelserviceLeverte inn en helt ny kardangsykkel der eikene måtte strammes på bakhjulet. Montøren får håndboka til hvordan bakhjulet demonteres og en fremvisning. Tilbake får jeg sykkelen med like løse eiker, dekselet til Nexus Inter8 Premium girkassen er sporløst forsvunnet, noe som jeg må oppdage selv på vei ut av butikken, og girene bak er i utakt. Montøren får sparken og jeg får pengene tilbake, men jeg må vente i ukesvis før reservedelen kommer i posten. Venner forteller om at de får tilbake sykler med løse styrer eller hjul etter diverse reparasjoner. Minde SykkelEtter service er dekket satt på slik at jeg må få ut luften og sette det på plass igjen, nye bremseklosser til sykkel med v-bremser er satt på slik at de kommer bort i dekket. Etter kritikk det klart beste verkstedet jeg har hatt i Bergen, men jeg rakk ikke å bli stamkunde da de ble kastet ut av lokalene på Minde og måtte flytte til Sandsli. SykkelgjenvinningenFikk tre sjanser: Skift av hjulelager i styret fremme, sykkelen kommer tilbake med bremseledningen vridd rundt styret - ergo, bremsen fremme er konstant på. Styret må tas av og snus. Kjøp av nytt bakhjul, den gamle kassetten skal settes på den. Jeg punkterer på vei hjem på innsiden av slangen. Javel, ingen felgebånd er satt på. Den tredje sjansen er så lenge siden at jeg har fortrengt det, men de ser ikke meg lenger ... Samtidig har Sykkelsenteret og Boa Sykler jo ofte eventyrpriser. Det positive er at jeg etter hvert har lært meg å gjøre alt selv på syklene mine. Men det er leit at det skjer på den vonde måten og at det eksisterer en forventning om at en sykkel levert til et verksted krever en god del etterarbeid. Er det flere som har opplevd tilsvarende saker?Mvh Ungua Endret 16. mars 2014 av Zeph Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Det eneste positive her er vel at du ikke har dødd som følge av en horribel ulykke pga deres udugelighet. Lenke til kommentar
ungua Skrevet 24. august 2009 Forfatter Del Skrevet 24. august 2009 Jeg må bare få ut litt frustrasjon. Etter fem år som student i Bergen har jeg fått prøvd de fleste verksteder, og ingen gjør en skikkelig jobb. MX-Sport, LagunenKjøpte sykkel på arrangementet i Grieghallen som var inn til førstegangsservice denne uken. "Den er ferdig" skrev den hyggelige ansatte på SMS - det betyr at jeg får tilbake en sykkel der vaierne til begge skivebremsene er strammet til uten at bremseklossholderen er satt på plass på nytt. Resultat: Bremsen er på hele tiden, lager lyder, slites ned ekstremt fort. Fikset jeg selvfølgelig etter den første turen, men ble nødt til å sykle godt over en mil med bremsene på da jeg ikke hadde verktøy med meg. En liten oppdatering angående MX Sport Lagunen: I tillegg til andre problemer røk en av bremsevaierne på den nye sykkelen etter en noen-og-femti mil. Da kontaktet jeg DBS og ba om å få en DBS-representant til å se på bremsene, siden jeg ikke hadde tillit til verkstedet. Her er svaret fra Cycleurope Norge AS/Øglænd DBS: Vi har hatt noen problemer med noen bremse caliper av merket Promax.Der har vi byttet til Shimano caliper, og det har vært bra.Når det gjelder piping så kan det ha kommet av skjevheten.TA kontakt med forhandleren som sykklen ble kjøpt fra, be de ringe oss.Så skal vi sende nye bremse calipere og skiver til de, så monterer de på dette for deg. Med en dårlig følelse i magen drar jeg altså ut til sykkelverkstedet og leverer sykkelen. Etter spørsmål om det er et kjent problem presterer mekanikeren å innrømme at "Ja, vi skiftet massevis av bremser og kalipere på denne sykkelen i fjor!". Er det f*** meg til å tro?? Da sender de apekattene meg hjem med dysfunksjonelle og føkka istdf reparerte bremser etter to forespørsler om et tema som er velkjent for de. Hvor ignorant går det an å være? Og her er det ikke snakk om et bagasjebrett eller noe dilldall, men om den mest sikkerhetsrelevante delen av sykkelen.Temmelig sintungua Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Kanskje på tide å kontakte forbrukerrådet? Lenke til kommentar
ungua Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 Tar ikke det litt mer tid enn å skrive et forumsinnlegg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå