lion7 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hei! Ble tatt i fotoboks for noen mnd siden, og har fått bot. Kjørte 86 i 70 sonen. Men etter å ha lest litt på nette, har jeg skjønt at hvis bilde er uskarpt eller føreren ikke ergjennkjennlig. Så kan jeg lett slippe unna. Men har også hørt at det skal være 3 hvite striper på asfalten der det bilde bla tatt. For at det skal kunne se hvor i landet det ble tatt... Noen som kjenner ti ldet eller vet om loven ang fotoboks? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Man skal i alle fall kunne se føreren sånn noenlunde. Tviler på det med stripene har noe å si egentlig, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
Dr.Greve Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Tror de stripene på asfalten er ganske viktig. Husker å ha lest en avisartikkel sist vinter der det stod at folk slapp unna bøter fordi de stripene var dekt med snø. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg var i tingretten for en stund siden nettopp pga. mangel på foto- og kontrollinjer.. 1. runde i tingretten: Saken ble avvist da dommeren ikke kunne se noen linjer, noe som resulterte i at saken blei sendt tilbake til Hedmark.. De velger å ta det en runde til, men da der oppe.. 2. runde i tingretten: Dømt etter at bildet ble digitalisert og "fokusert".. Bevisførsel skulle være den samme, men det stemte jo ikke helt :/ Stripene skal være tydelige på samtlige bilder, uansett føre og andre forhold, De i min sak var ikkeeksisterende på det bildet som blei lagt fram i 1. runde, og så ut som de var nymalte på bildet som blei lagt fram i 2. runde.. Skeptisk til rettsnorge nå ja.. Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Søskenbarnet mitt har sluppet unna fotoboks tre ganger pga ugjenkjennelig bilde. Anbefaler deg å prøve det samme. Endret 16. juni 2009 av Kalars Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå