Gå til innhold

[Løst]Tilkopling av PC til TV - HDMI

Anbefalte innlegg

Vel. Da har jeg fått svar, og jeg er meget skuffet over Samsung.

Det viser seg at Samsung sine TVer, hvertfall den jeg har og mange med den, støtter ikke pixelmapping. Det vil si at TVen kan ikke ta imot hverken HDMI eller DVI signal. Den støtter ikke digitale signal fra PC. Man må konvertere fra DVI eller HDMI og ned til VGA.

Jeg kan ikke skjønne hvordan Samsung klarer å sno seg unna med denne typen markedsføring. Når en TV skal støtte HDMI og DVI så må den gjøre nettopp det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel. Da har jeg fått svar, og jeg er meget skuffet over Samsung.

Det viser seg at Samsung sine TVer, hvertfall den jeg har og mange med den, støtter ikke pixelmapping. Det vil si at TVen kan ikke ta imot hverken HDMI eller DVI signal. Den støtter ikke digitale signal fra PC. Man må konvertere fra DVI eller HDMI og ned til VGA.

Jeg kan ikke skjønne hvordan Samsung klarer å sno seg unna med denne typen markedsføring. Når en TV skal støtte HDMI og DVI så må den gjøre nettopp det.

Ja dette var dårlig fra demms side, men de lager billige harddisker da :D

Lenke til kommentar

Jeg finner ingen informasjon om Samsung LE32s62b på www.samsung.no, men på den ungarske (!) Samsung-siden, der er den.

Hvor i all verden har du kjøpt denne TV'en? (På nettet?)

Uansett, det viser bare hvor viktig det er å sjekke kompatibilitet og eventuelle begrensinger før man kjøper ting .... HDMI er ikke noe entydig begrep, og verre skal det bli.

Lenke til kommentar

Nå har jo du kjøpt en TV og ikke en PC-skjerm... Den funker sikker helt fint med DVD eller BluRay via HDMI. Dette er et av mange eksempler på at TV-verden og PC-verden ikke fungerer 100% sammen.

Har du lest bruksanvisningen? Tipper at det står der at VGA-inngangen er for PC og HDMI er for DVD, dekoder o.l.

Har du prøvd å bruke VGA. Mange er overrasket over hvor bra det funker på LCD-TV-er.

Lenke til kommentar

Nå har jo du kjøpt en TV og ikke en PC-skjerm... Den funker sikker helt fint med DVD eller BluRay via HDMI. Dette er et av mange eksempler på at TV-verden og PC-verden ikke fungerer 100% sammen.

Har du lest bruksanvisningen? Tipper at det står der at VGA-inngangen er for PC og HDMI er for DVD, dekoder o.l.

Har du prøvd å bruke VGA. Mange er overrasket over hvor bra det funker på LCD-TV-er.

Jahvor stor forskjell er det mellom VGA,DVI og HDMI mitt skjermkort støtter alle tre.

Lenke til kommentar

Det står faktisk svart på hvitt at HDMI-inngangen ikke støtter tilkobling av PC'er ...

(Jeg vet ikke nok om HDMI til å kunne foreslå hva det er som foregår her. Jeg trodde - som trådstarter - at en HDMI-port på en PC kunne kobles til en HDMI-inngang på en TV uten problemer, men slik er det altså ikke.)

edit: Men Samsung har også andre modeller der det står svart på hvitt at HDMI-inngang #2 støtter tilkobling av PC'er, så det går da an ...

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...