Foe_of_Good Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Var så dum at jeg kjøpte meg det nye spillet Prototype her om dagen. Og dermed holdt ikke mitt litt over ett år gamle 9800 GTX lengre Tenkte at om ikke ett holder, så kanskje to? Men siden de ikke selger 9800GTX lengre, så får jeg ikke prøvd ut den saken. Siden jeg nå er lei av å måtte bytte GPU hvert år, så skal jeg nå gjøre det någen lunde skikkelig. Spørsmål. Burde jeg kjøpe meg ett stykk 295GTX kort, slik som dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=427167 eller burde jeg dele den prisen på ca to, og heller kjøpe meg to kort til rundt 2 lapper hver seg og heller kjøre dem i SLi? Som f.eks to av disse http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=447164 ? (noen som forresten vet hvorfor Gainward-kortet er 2-300 kr billigere enn de andre 295 kortene? Virker jo temmelig like?) Jeg er sånn delvis nVidia fanboy, så jeg ønsker ikke noen råd om ATI. Men jeg ønsker synspunkt om 2 x enkelt kjerne eller 1 x dobbelkjerne. Drømmen hadde vært 2 x 295GTX, men det gidder jeg ikke (noe jeg sa om 9800GTX kortet også, og vi ser jo nå idag hvordan det gikk). Jeg ønsker å spille Prototype uten hakking, og jeg ønsker bedre ytelse i Crysis, CoD4 og oppfølgeren når den kommer. Om FarCry 2 følger med skjermkortet er det nesten grunn for å ikke kjøpe det skjermkortet, da det spillet suger septikk. Takker for alle tips og innspill Kjør debatt ! Endret 15. juni 2009 av Foe_of_Good Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Var så dum at jeg kjøpte meg det nye spillet Prototype her om dagen. Og dermed holdt ikke mitt litt over ett år gamle 9800 GTX lengre Tenkte at om ikke ett holder, så kanskje to? Men siden de ikke selger 9800GTX lengre, så får jeg ikke prøvd ut den saken.Siden jeg nå er lei av å måtte bytte GPU hvert år, så skal jeg nå gjøre det någen lunde skikkelig. Spørsmål. Burde jeg kjøpe meg ett stykk 295GTX kort, slik som dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=427167 eller burde jeg dele den prisen på ca to, og heller kjøpe meg to kort til rundt 2 lapper hver seg og heller kjøre dem i SLi? Som f.eks to av disse http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=447164 ? (noen som forresten vet hvorfor Gainward-kortet er 2-300 kr billigere enn de andre 295 kortene? Virker jo temmelig like?) Jeg er sånn delvis nVidia fanboy, så jeg ønsker ikke noen råd om ATI. Men jeg ønsker synspunkt om 2 x enkelt kjerne eller 1 x dobbelkjerne. Drømmen hadde vært 2 x 295GTX, men det gidder jeg ikke (noe jeg sa om 9800GTX kortet også, og vi ser jo nå idag hvordan det gikk). Jeg ønsker å spille Prototype uten hakking, og jeg ønsker bedre ytelse i Crysis, CoD4 og oppfølgeren når den kommer. Om FarCry 2 følger med skjermkortet er det nesten grunn for å ikke kjøpe det skjermkortet, da det spillet suger septikk. Takker for alle tips og innspill Kjør debatt ! Skjermkortene fra de ulike produsentene er like når det gjelder GTX295 serien (rett meg hvis jeg er feil, men så vit jeg vet er det sånn) Den eneste forskjellen er klistremerket som de har klistret på og garantien. Tror ikke de lager det selv en gang. Under kan du se den fysiske forskjellen. Gainward EVGA Endret 15. juni 2009 av Ballestikk Lenke til kommentar
Foe_of_Good Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Det er den følelsen jeg også sitter igjen med. Alt av frekvenser og specs virker jo dønn likt ! Greit å kjøpe Gainward da og spare 300 spenn mot å kjøpe ASUS.. Flere? Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Det er den følelsen jeg også sitter igjen med. Alt av frekvenser og specs virker jo dønn likt !Greit å kjøpe Gainward da og spare 300 spenn mot å kjøpe ASUS.. Flere? Enig der Lenke til kommentar
Merko Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Det er den følelsen jeg også sitter igjen med. Alt av frekvenser og specs virker jo dønn likt !Greit å kjøpe Gainward da og spare 300 spenn mot å kjøpe ASUS.. Flere? Er fordi enkelte produsenter slenger med spill, div ledninger og slikt i skjermkortpakkene. Derfor er noen dyrere enn andre. Vil uansett anbefalt ett godt kort istedet for 2 stk i SLI. Men ville ha valgt ATI såklart. Lenke til kommentar
Foe_of_Good Skrevet 22. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2009 (endret) Til info; Kjøpte meg 295GTX fra Gainward. Men Prototype ble ikke stort bedre Men grunnen til det er fordi min C:/ er omtrent full, og det er der jeg har innstallert spillet. Spillet er så stort at det ikke skrives så mye til minne, men blir også lest fra HDD under spilling. Min HDD klarer rett og slett ikke følge godt nok med, så derfor all hakkingen. Men Crysis: Warhead f.eks..? På Enthusiast..? HELL YEAH !!! Skal få fiks på Prototype også, men har 4 HDD-ras å ta meg av først :/ Endret 22. juni 2009 av Foe_of_Good Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå