sinols Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Hei Tanken bak nettsamfunnet "NoteBook" Navnet er Notebook. Du vil ha din egen profil, bildegalleri og notater/blogg. På forsiden finner man de siste notatene og bildene. Isteden for at alle har sin egen blogg ute på nette hvor nesten ingen vet om den så samler vi alle inn i et enkelt nettsamfunn. Man kan også se andre sine profiler/ notebook. Eventuelt velge om man vil ha en lukket eller åpen profil. Forsiden - alle siste postene og bildene i nettsamfunnet - Nyheter fra oss i teamet. NoteBook (hvilken funksjoner?) - post/blogg - send meldinger - profil Jobber med en layout nå, denne er inspirert av skimmer sin layout. Grunnen er at den er veldig enkel og lett å forstå. Selvfølgelig er ikke denne endelig, åpen for forbedringer. Forslag til logg inn/ registrer deg: Forsiden Profil Post Som du ser så er ikke sidene fullstendige, men viser bare litt hvordan jeg tenker. Team Jeg søker nå et team som er villig til å bruke tid på dette. Det endelige teamet står da som eiere av NoteBook og utviklingen av systemet. Litt om meg Jeg går nå ut i lærling i 2 år fremover. Jeg har fullført 2 år på Salg, serive og sikkerhet. Jeg har nå lyst til å starte opp noe selv. Jeg har satt meg et mål om å starte opp noe innen disse 2 årene er over. Så jeg er villig til å bruke all den tid som blir nødvendig for og få dette til å rulle og gå. Endret 16. juni 2009 av sinols Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 jeg tror det kreves litt mer nytenking for å få noe populært. Jeg har en liten idé om å koble et nettsammfunn mot et utested. Det kunne vært noe tror jeg. Kanskje til og med henge seg på "net-dating"-bølgen med brukere og personligheter osv.. Men et vanlig nettsammfunn tror jeg det skal mye reklame og stas rundt for å få populært. Lenke til kommentar
sinols Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) jeg tror det kreves litt mer nytenking for å få noe populært. Jeg har en liten idé om å koble et nettsammfunn mot et utested. Det kunne vært noe tror jeg. Kanskje til og med henge seg på "net-dating"-bølgen med brukere og personligheter osv.. Men et vanlig nettsammfunn tror jeg det skal mye reklame og stas rundt for å få populært. Det er så rett, komme med noe nytt er viktig. Men i dag er ikke det en enkel oppgave. Jeg vet at blogg blir mer og mer poppis og da kan det være lurt å komme med noe som skiller seg litt ut fra denne typen og som er litt anderledes. Jeg er helt i startfasen av tenkeprosessen og det er åpent for masse av endringer. Hele tanken bak er å lage ett nettsamfunn som blogger mer sammen og ikke en og en blogg ute på nett som kansje ingen merker heller. Mange ønsker også og blogge for å bli "kjent" eller lagt merke til, dette er det større sjangs for om man gjør det i et felleskap. Jeg tenker også at dette skal være mer som en "notebook" enn en full blogg. Tenker at det skal være veldig lett å bruke for forbrukerne også. Endret 15. juni 2009 av sinols Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Har ikke wordpress en form for slik? Hvordan skal du kunne linke blogger sammen? Automatisk? eller gjennom et vennesystem? Blir ikke dagbøkene på nettby noe lignende? Lenke til kommentar
sinols Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Har ikke wordpress en form for slik?Hvordan skal du kunne linke blogger sammen? Automatisk? eller gjennom et vennesystem? Blir ikke dagbøkene på nettby noe lignende? Wordpress har noe lignende, hvor man kan ha en blogg ute på nett og venneliste. Men dette blir noe helt annet, her har man en liten "notebook" på nette i et nettsamfunn. Det er alt. Man har ikke venneliste som facebook, nettby OL. Her er det gjort enkelt. Eneste funksjonene som er tilgjengelige er: Profil, postene sine og bildene sine. Men når man legger ut bilder og poster så havner disse da på forsiden hvor andre kan se dem og kommentere. F.eks vært på en tur til Syden. Skriver om det og kommer på forsiden, da er det mulighet for andre og gå inn å lese om man har åpen profil og kommentere. Det er muligheter til å f.eks lage en funksjon som "gir deg varsel om ny post er lagt inn av en bestemt bruker". Dette er jo åpent for det meste, men skal funke veldig enkelt. Endret 15. juni 2009 av sinols Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Så det blir litt som twitter, bare med en fremside der alle meldingene dukker opp? Lenke til kommentar
sinols Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Så det blir litt som twitter, bare med en fremside der alle meldingene dukker opp? Twitter tar for seg hva som skjer akkurat nå, men dette blir mer som et blogg nettsamfunn. Ideen bak er og samle alle de som blogger til ett enkelt nettsamfunn. Det ligger i dag massevis av blogger ute på nett der det er et svært lavt besøkstall. Hvorfor blogger vi? Er det status?, bli kjent? liker vi kommentarer og at andre legger merke til hva vi gjør i livet? Mange spm, men med min idee vil vi samle bloggere i ett enkelt nettsamfunn. Dette vil skape mer aktivitet rundt det som blir postet. Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Da burde du kanskje prøvd å holdt deg til engelsk? Eller vil du bare samle de norske bloggerene (i første omgang)? Det er jo en ganske fin idé, som kan gjøre det lettere å komme igang med en blogg noen håper skal bli populær. Det er også mange som blogger kun for sin egen del, eller venners del. Og ikke trenger den oppmerksomheten en slik side du tenker på vil gi. Men da vil det jo selvfølgelig være opp til de om de vil registrere seg ^^ Skal du ha bloggene på en og samme server? Eller skal du bare ha linker til blogger rundt om på www, og et script som poster de på fremsiden din? Lenke til kommentar
sinols Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Da burde du kanskje prøvd å holdt deg til engelsk?Eller vil du bare samle de norske bloggerene (i første omgang)? Det er jo en ganske fin idé, som kan gjøre det lettere å komme igang med en blogg noen håper skal bli populær. Det er også mange som blogger kun for sin egen del, eller venners del. Og ikke trenger den oppmerksomheten en slik side du tenker på vil gi. Men da vil det jo selvfølgelig være opp til de om de vil registrere seg ^^ Skal du ha bloggene på en og samme server? Eller skal du bare ha linker til blogger rundt om på www, og et script som poster de på fremsiden din? I første omgang så er det bare i Norge. Jeg vil ha alle på en og samme server, skal ikke være sån at man må styre med layout, men at alle blogger fra samme sted. Sån som facebook, alle på ett sted. Jeg sitter å jobber litt med profil siden nå. Lenke til kommentar
_powerade_ Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Hei, Hvordan går det med prosjektet ditt? Synes dette ser bra ut jeg Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 31. august 2009 Del Skrevet 31. august 2009 Hvis du virkelig har troa på dette, så anbefaler jeg deg å leie en utvikler. Mitt nntrikk er at det er sjeldent at utviklere gidder å bli med på "du får en del av kaka hvis du jobber gratis"-opplegg (jeg ville aldri gjort det). Faktum er også at utviklerne gjør mesteparten av jobben, så prosentandelen som utvikleren evt. får er ofte råtten i forhold til arbeidsfordelingen. Hvis prosjektet ikke er verdt å investere penger i, er det heller ikke verdt å jobbe gratis for mener jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå