Gå til innhold

kommentartråd Monster Server vip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spenndande prosjekt :)

 

Eg ser du har fått tak i ein overgang til dvd-rommet ditt slik at du kan bruke den på ide. Har du link til "overgangen"? Har eit dvd-rom frå ein laptop sjølv som eg gjerne skulle ha brukt. :)

 

Er eit bilete i spoileren som viser korleis dvd-en min ser ut, i tilfelle vi har forskjellige "inngangar"

 

 

 

SN202556.jpg

 

 

Lenke til kommentar
8port ide kontroller er vell en 300kr stk på ebay så stort beist av et hovedkort får du smekket på 10stk for et ton disker :D

montro hvordan hastigheten ville blitt på 80 ide disker i raid0

 

Hastigheten ville bli skuffende dårlig siden man bruker pci. Generelt så er IDE disker rimelig treige i forhold til dagens SATA disker.

 

Selv om jeg hadde fått 10000 IDE disker gratis så ville jeg ikkje brukt noen av dem ;)

 

For å gjøre ting litt enklere ville jeg ha kjøpt overgang fra IDE til SATA. Dette kan iallefall gjøre livet litt enklere når det gjelder kabler, jumper settings og kontrollervalg.

 

ide til sata converter. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.25269

 

Finnes også mange andre ide til sata dignser rundt om på nettet. Selv hadde jeg en annen modell i gamle dager :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

vel nå driter ikke eg penger . og derfor bruker eg det eg har så går dei i søppla når dei er ødelagt;)

 

har sata disker oxo. som eg bruker seff.

og kjøpe ide til sata overganger. er da bare fjas,. handle 40slike pga litt mer hastighet ... lol. det er bare en server som eg har div ting på. sitter ikke å redigere video,streame BR filmer fra den.

kun lagring.

 

men viss du får dei ide diskene da nizzen .. send dei over til meg så fikxer eg frakta.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...