Poopur Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Heisan.. Jeg var så heldig eller uheldig og kom opp i politikk og menneskerettigheter. Oppgaven er todelt, en presentasjonsdel og en samtaledel, hver del på 15 minutter. Oppgaven lyder som følger: "Presentasjon: Gi en presentasjon av en internasjonal væpnet konflikt. Gjør rede for den rolle enkeltstater og organisasjoner spiller / har spilt som problemløsere i konflikten. Samtale: Her tar vi først opp tråder fra presentasjonen. Deretter tar vi for oss begrepet menneskerettigheter: * Hva ligger i begrepet? * Hva har vært hovedlinjene i utviklingen av disse? * Norge og menneskerettighetene - bare fryd og gammen? " Så, tenkte dere kanskje hadde noen ideer til både hvilken konflikt jeg skal velge, tips til presentasjonen, alt som er vesentlig egentlig ^^. Jeg har vurdert å safe med Israel - Palestina konflikten, men jeg er mer punch på å legge frem noe originalt. Ettersom 5 personer i forveien av meg allerede har pratet om midtøsten:\ Lenke til kommentar
haarod Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Sri Lanka er jo veldig aktuelt nå, spesielt med tanke på brudd på menneskerettigheter. Kongo, mindre kjent konflikt. Sudan (al-Bashir anmeldt av den internasjonale menneskerettighetsdomstolen) Jeg hadde nok valgt enten Sudan eller Sri Lanka som jeg ser på som mye mer interessante enn den gamle Midtøsten-konflikten. Litt lettere å klokke inn på under 15 min. også. Heldiggris som kom opp i politikk Lenke til kommentar
Poopur Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg skal se litt nærmere på det med Kongo, og kanskje Sudan også.. Men vet ikke om jeg er så heldig som kom opp i politikk, det finner jeg ut sånn rundt klokken 12 i morra:P Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå