Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kaffe for 16åringer.

Shasui

Anbefalte innlegg

Var ikke sikker på hvor jeg skulle poste dette men prøver her.

Hei!

Jeg er en gutt på 16 år som er veldiveldi glad i kaffe. Drikker gjerne 3-4 kopper dagen fordi smaken er kjempe god og den får meg til å føle meg bra :) Har jo alltid hørt av folk at kaffe er farlig i denne alderen, at man kan drikke så å så mye kaffe dagen og at de kan hemme veksten osv. :ermm:

Er kaffe no good for en 16åring? Hemmer det vekst og er det begrenset hvor mye jeg kan drikke?

- Shas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå drukket kaffe siden jeg var 15, og på fast basis siden jeg var 17. Tror ikke har fått noen skader av det. Ikke som jeg kjenner til hvertfall. :)

Er selv 185cm høy, og den høyeste i min familie, så jeg tror egentlig ikke det har noe å si.

Lenke til kommentar

Jeg var og en 15 -16 år da jeg begynte å drikke kaffe, men har aldri hørt at kaffe skulle hindre veksen. Heller ikke at koffein er noe farligere når du er 16 en når man er 36 eller 66. Hvorfor skulle det det ? (Ja jeg vet at koffein er giftig i større mengder).

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke kaffen i seg selv er skadelig.

Men koffein er stimulerende, og øker hjerterytmen. Kan hende dersom du i så ung alder venner deg til å øke hjerterytmen kunstig, at det vil ha en effekt senere i livet. Det er bare gjetning.

Selv er jeg 25 og har drukket kaffe siden jeg var 14. Jeg har et slags motsatt forhold til kaffe, jeg blir på en måte ikke mer våken av kaffe, heller mer trøtt uten kaffe. dvs at mitt daglige normale energinivå avhenger av fast kaffeinntak. Hvis jeg ikke har fått kaffe iløpet av morgenen/formiddagen, begynner jeg å bli veldig trøtt ved lunsjtider. Det kan jo ha noe med når jeg begynte å drikke kaffe, men det kan også skyldes litt for lite søvn hver natt. Jeg vet ikke, men jeg får nå stort sett alltid kaffen min, så har ikke noe å klage på :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...