Iceman22 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Hei. Har en vanlig cd-spiller som er beregna for bil, som jeg ønsker å koble til i stikkontaken i huset (ikke spør hvorfor ). Så hvordan kan jeg gjøre det på billigst måte? Spurte på elkjøp og expert om de hadde noe tilsalgs som kunne passe, men hadde ikke. Noen som vet ? Endret 15. juni 2009 av Iceman22 Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 du må få tak en 220v til 12v omformer. fåes biltema, clas o.l. butikker. du kan jo eventuelt jumpe en pc-strømforsyning og bruke 12volten fra en slik en. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 De hadde ikke på clas ohlson, og på biltema hadde de en slik en. Men den gir ut bare 5A og det blir nok litt for lite på den spilleren jeg hadde tenkt å teste. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 De hadde ikke på clas ohlson, og på biltema hadde de en slik en. Men den gir ut bare 5A og det blir nok litt for lite på den spilleren jeg hadde tenkt å teste. Det burde holde til å teste spilleren, den trekker neppe mere strøm en 5amp da Men hvis dette er noe du skal bruke over tid, så burde du ha en omformer på 10amp Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 De hadde ikke på clas ohlson, og på biltema hadde de en slik en. Men den gir ut bare 5A og det blir nok litt for lite på den spilleren jeg hadde tenkt å teste. Det burde holde til å teste spilleren, den trekker neppe mere strøm en 5amp da Men hvis dette er noe du skal bruke over tid, så burde du ha en omformer på 10amp Jepp men hvor kan jeg skaffe 10amp? Spilleren er den type med 7" skjerm så den trekker nok mer en 5amp. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 hva med en batterilader? eventuelt så kan du jo kontakte ett firma som driver med elektro/elektronikk så bør de kunne hjelpe deg å skaffe en trafo/likeretter som gjør den jobben du er ute etter. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Skal du teste med eller uten høyttalere? Uten høyttalere kan jeg ikke tenke meg at den trekker så mye, men det er uansett bare å se på sikringen bak og gå ut i fra den.. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Det billigste blir nok en batterilader for bil, og et bilbatteri, men selv da så koster det alt for mye til at noen burde gjøre det, for å teste en bilspiller inne Endret 16. juni 2009 av cossiemk1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. juni 2009 Del Skrevet 18. juni 2009 Det billigste er uten tvil en billig strømforsyning som egentlig er til pc. De fleste billige kan gi deg både 20 og 30 amper. Lenke til kommentar
Iceman22 Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 (endret) Det billigste er uten tvil en billig strømforsyning som egentlig er til pc. De fleste billige kan gi deg både 20 og 30 amper. Ok, men hvordan skal jeg koble den til? CD spilleren har ikke sånn kontakt som strømforsyningen? La til bilde i vedlegget. Endret 23. juni 2009 av Iceman22 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Gul ledning fra strømforsyning til 12v på forsterkeren. Sort ledning fra strømforsyning til jord på cd-spilleren. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 (endret) vil anbefale at du går på biltema og kjøper en slik kontakt som passer til den kontakten du har bak på spilleren så du ikke trenger å ødlegge kontakten du har. så er(vanligvis) gul på spilleren +(pluss) og svart er -(minus) i tillegg så trenger du gjerne spenning på rød da det er den som skal ha styrestrøm(den som gjør at spilleren slår seg av og på med tenninga på bilen) i dette tilfellet kan den nok bare kobles med gul. på strømforsyningen til en pc er vanligvis svart minus og rød og gul pluss, men vær obs på at den pc strømforsyning ikke bare har 12volt så les manualen og vær sikker påat du får riktig spenning.... *edit* rettet litt info og gul ut fra PC power er 12V+ ps: Flimzes, det er unødvendig å quote når du svarer et innlegg som står rett over. Endret 24. juni 2009 av stich_it Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 vil anbefale at du går på biltema og kjøper en slik kontakt som passer til den kontakten du har bak på spilleren så du ikke trenger å ødlegge kontakten du har. så er(vanligvis) gul på spilleren +(pluss) og svart er -(minus) i tillegg så trenger du gjerne spenning på rød da det er den som skal ha styrestrøm(den som gjør at spilleren slår seg av og på med tenninga på bilen) i dette tilfellet kan den nok bare kobles med gul. på strømforsyningen til en pc er vanligvis svart minus og rød pluss, men vær obs på at den pc strømforsyning ikke bare har 12volt så les manualen og vær sikker påat du får riktig spenning.... Les mitt innlegg en gang Kobler han den på rød får han ikke mye lyd å skryte av Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 rettet info i forrige innlegg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå