Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Koble til cd spiller til bil i huset?

Anbefalte innlegg

Hei. Har en vanlig cd-spiller som er beregna for bil, som jeg ønsker å koble til i stikkontaken i huset (ikke spør hvorfor :p ). Så hvordan kan jeg gjøre det på billigst måte? Spurte på elkjøp og expert om de hadde noe tilsalgs som kunne passe, men hadde ikke. Noen som vet ?

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De hadde ikke på clas ohlson, og på biltema hadde de en slik en. Men den gir ut bare 5A og det blir nok litt for lite på den spilleren jeg hadde tenkt å teste.

Det burde holde til å teste spilleren, den trekker neppe mere strøm en 5amp da ;)

Men hvis dette er noe du skal bruke over tid, så burde du ha en omformer på 10amp ;)

Lenke til kommentar
De hadde ikke på clas ohlson, og på biltema hadde de en slik en. Men den gir ut bare 5A og det blir nok litt for lite på den spilleren jeg hadde tenkt å teste.

Det burde holde til å teste spilleren, den trekker neppe mere strøm en 5amp da ;)

Men hvis dette er noe du skal bruke over tid, så burde du ha en omformer på 10amp ;)

Jepp men hvor kan jeg skaffe 10amp? Spilleren er den type med 7" skjerm så den trekker nok mer en 5amp.

Lenke til kommentar
Det billigste er uten tvil en billig strømforsyning som egentlig er til pc. De fleste billige kan gi deg både 20 og 30 amper.

Ok, men hvordan skal jeg koble den til? CD spilleren har ikke sånn kontakt som strømforsyningen? La til bilde i vedlegget.

post-79212-1245759807_thumb.jpg

post-79212-1245759974_thumb.jpg

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

vil anbefale at du går på biltema og kjøper en slik kontakt som passer til den kontakten du har bak på spilleren så du ikke trenger å ødlegge kontakten du har.

så er(vanligvis) gul på spilleren +(pluss) og svart er -(minus) i tillegg så trenger du gjerne spenning på rød da det er den som skal ha styrestrøm(den som gjør at spilleren slår seg av og på med tenninga på bilen) i dette tilfellet kan den nok bare kobles med gul.

på strømforsyningen til en pc er vanligvis svart minus og rød og gul pluss, men vær obs på at den pc strømforsyning ikke bare har 12volt så les manualen og vær sikker påat du får riktig spenning....

*edit* rettet litt info

og gul ut fra PC power er 12V+ :D

ps: Flimzes, det er unødvendig å quote når du svarer et innlegg som står rett over.

Endret av stich_it
Lenke til kommentar
vil anbefale at du går på biltema og kjøper en slik kontakt som passer til den kontakten du har bak på spilleren så du ikke trenger å ødlegge kontakten du har.

så er(vanligvis) gul på spilleren +(pluss) og svart er -(minus) i tillegg så trenger du gjerne spenning på rød da det er den som skal ha styrestrøm(den som gjør at spilleren slår seg av og på med tenninga på bilen) i dette tilfellet kan den nok bare kobles med gul.

på strømforsyningen til en pc er vanligvis svart minus og rød pluss, men vær obs på at den pc strømforsyning ikke bare har 12volt så les manualen og vær sikker påat du får riktig spenning....

Les mitt innlegg en gang ;)

Kobler han den på rød får han ikke mye lyd å skryte av

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...