Encore Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Hei, jeg har hatt et problem med pcen min en stund. Jeg har trådløst nettverk, men pcen min er veldig sær med å koble seg til dette. Beveger jeg meg inn i et annet rom en der ruteren befinner seg så kobler nettet seg ut, altså jeg må være veldig nær ruteren for at nettet skal være tilkoblet og slik skal det ikke være. Før kunne jeg sitte hvor som helst i huset uten at nettet koblet seg ut. Noen som har noen forslag til hva det kan være, og hvordan jeg kan løse problemet? Har Windows Vista btw. Endret 15. juni 2009 av StayN Lenke til kommentar
Entim Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Har du satt routeren på/nær en høytaler, strømforsyning eller noe annet som kan forstyrre? Mobiltelefon oppå routeren er ikke smart Prøv forskjellige stillinger på antenna til routeren for å se om det blir bedre. Lenke til kommentar
Encore Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Har du satt routeren på/nær en høytaler, strømforsyning eller noe annet som kan forstyrre? Mobiltelefon oppå routeren er ikke smart Prøv forskjellige stillinger på antenna til routeren for å se om det blir bedre. Tror ikke det er noe gale med ruteren for de bærbare pcene til broren og faren min fungerer helt fint når de sitter et godt stykke unna. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Du kan jo prøve en annen kanal på radioen og se om det fungerer bedre. Enkelte trådløse nettverkskort er veldig følsomme for hvilken kanal som brukes. Lenke til kommentar
Encore Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Du kan jo prøve en annen kanal på radioen og se om det fungerer bedre. Enkelte trådløse nettverkskort er veldig følsomme for hvilken kanal som brukes. Hvordan gjør jeg det? Er ikke så god på data. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Det konfigurerer du på den trådløste routeren. De fleste routere idag kjører en webserver som du bare skrive inn addresen til og dermed konfigurere routeren fra en web-side. Lenke til kommentar
Encore Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Det konfigurerer du på den trådløste routeren. De fleste routere idag kjører en webserver som du bare skrive inn addresen til og dermed konfigurere routeren fra en web-side. Hmm...Jeg er ikke helt sikker på om jeg bør prøve meg på det når jeg ikke har noen anelse av hva jeg driver med, ødelegger jeg for tilkoblingen til de andre pcene i huset blir jeg nok møtt med farlig humør fra de andre i huset. Men vil det hjelpe om jeg tilbakestiller pcen? Altså jeg tok back-up av hele systemet for nesten ett år siden og det var en stund før tilkoblingsproblemene startet. Vil nødig offre alle filene mine hvis det ikke fungerer. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Jeg ser ingen grunn til at å tilbakestille pc'en vil forbedre signalstyrken. Den vanligste årsaken jeg har erfart at folk opplever svak signalstyrke selv om de er bare noen meter unna radioen er at det trådløste nettverkkortet ikke leser en bestemt kanal så bra. Det er en nok så enkel endring og om den ikke fikser eller gjør problemet værre er det bare å stille konfiguarsjonen til den originale stand. Om du føler deg usikker på noe er det bare å spørre. Endret 15. juni 2009 av fenderebest Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Encore Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Jeg rotet litt rundt inne på kontrollpanelet og der fant jeg routeren og høyreklikket på den og klikket på "Webside for enhet". Inne på nettsiden så jeg fire alternativer under overskriften "Bredbåndstilkoblinger". Var det dette du tenkte på? Et av alternativene stod det "Oppkoblet" ved siden av og resten stod det "Nedkoblet". Når jeg prøve å koble opp noen av de andre fikk jeg bare denne meldingen: " Kunne ikke etablere forbindelse:Nedkoblet av bruker" Skjønner ingenting ;/ Endret 17. juni 2009 av StayN Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Nei altså. Du kan koble til routeren ved å skrive inn IP-addressen dens via en webleser. Derifra kan du konfigurere routeren. Om du lurer på hvilken IP-addresse den har kan du velge Kjør valget fra start menyen og deretter skrive inn cmd i det hvite feltet og trykke OK. Da burde du få opp et kommandolinjevindu der du kan skrive ipconfig /all og lese av standard gateway for nettoppkoblingen din (feks 192.168.0.1) dette vil da som regel være IP-addressen til routeren. Lenke til kommentar
Encore Skrevet 17. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2009 (endret) Jeg kom inn på den samme siden som i sted. Tok print screen så du kan se hvordan det ser ut: http://i39.tinypic.com/2q30zyt.png Som du ser så er det ikke noen knapp som sier konfigurer der, men det er jo som sagt noe under "Bredbåndsforbindelser". Endret 17. juni 2009 av StayN Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Nei har du sett, det må være tidenes sparsomste grensesnitt på en router. For øvrig har jeg aldri vært borti en WIFI-sender som ikke har mulighet for å stille kanal. Det er ikke mulig å gå videre på den Wireless hyperlinken der for å finne innstillinger? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Jeg har en 780 Som er prikk lik omtrent. Men det du kan gjøre trådstarter. Gå å kjøp en helt vanlig ruter så setter du den nye ruteren til å koble seg opp mot denne ruteren du har nå Dette kalles DHCP. Dette er en D-Link ruter mot en speedtouch som du har http://forumet.no/index.php?showtopic=68418 Lenke til kommentar
Encore Skrevet 26. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2009 Jeg har en 780 Som er prikk lik omtrent. Men det du kan gjøre trådstarter. Gå å kjøp en helt vanlig ruter så setter du den nye ruteren til å koble seg opp mot denne ruteren du har nå Dette kalles DHCP. Dette er en D-Link ruter mot en speedtouch som du har http://forumet.no/index.php?showtopic=68418 Nja, tror ikke jeg kommer til å kjøpe en ny router, det fungerte jo helt fint for en stund siden så det må nå være mulig å fikse det igjen Sånn foresten, så fant jeg ut nå at signalstyrken er på utmerket hele tiden uansett hvor jeg er i huset, og når jeg skal trykke på "Connect" stod det på 100% signalstyrke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå