MrL Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Hvorfor i helvete skal fremtiden vår bestemmes av en eller annen idiot som plukker ut folk til eksamen? Hva i helvete gir han/hun rett til å ødlegge vitnemålet mitt!? Takket være den helvetes idioten var jeg den ENESTE i IT klassen som ikke kom opp i faget, som jeg lett hadde fått en 5/6er i, men nå heller blir snittet ødelagt av Fransk Muntlig som jeg kanskje såvidt står i, som forsåvidt gjelder alle andre som også kom opp i det faget. Vi burde faen meg få velge hva vi skal komme opp i selv, fremtiden vår burde faen meg ikke bli bestemt av flaks. Endret 15. juni 2009 av MrLG Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Er vel litt hard å si at fremtiden blir ødelagt hvis du får en 2'er på vitnemålet. Det er jo hva du gjør det til selv. Med den innstillingen hjelper deg hvertfall ikke, men kan selvfølgelig skjønne aggresjonen nå kort tid etter eksamen. Regner med at dette er VGS også. Er jo det du gjør etter videregående som teller. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Enig, skulle vært obligatorisk skriftlig eksamen i samtlige fag... ^^ Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Synes det er litt urettferdig for dem som kommer opp at de har blitt trukket ut av inspektørene fra en liste. Skulle heller trukket navn fra en skål f.eks. Men jeg tror faktisk de er litt snille, det virker som de ikke trekker ut elever til et fag i et fag den eleven fra før av har en dårlig karakter i. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Det var tidenes. I muntlig kom jeg opp i det faget jeg hadde dårligst karakter i. Lenke til kommentar
Emberley Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Skal opp i R2 i morgen. fikk 2 i standpunkt og hadde 1 til jul... Så det virker ikke som om de er så snille... Lenke til kommentar
MrL Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Ja tror faen meg ikke de var snille i år, jeg var vell den eneste med 6er i klassen, og seffølgelig den ENESTE som ikke kom opp..huff Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Tror ikke de tar opp folk med 6 i faget, det var iallfall gjennomgående når jeg gikk på videregående. Edit: Egentlig er det veldig greit å komme opp i ett fag du har dårlig karakter i, da har du sjansen til å motbevise det Endret 15. juni 2009 av Wisd0m Lenke til kommentar
Special P Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hva med å bare jobbe litt for å bli bedre i faget man suger i da? Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg kom ikke opp i eksamen. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg kom ikke opp i eksamen. Like we care... Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Kom opp i naturfag, som ikke er mitt sterkeste fag. Læreren ga meg deretter en oppgave på et tema jeg aldri har hatt noe om fordi jeg var langtidssyk. Jeg leste som en helt på diverse hefter hun har utdelt og internett. Når jeg kom dit viste det seg at det var mange fundamentale ting som kun hadde blitt vist muntlig i timen. Jeg fikk en firrer. Hadde jeg funnet ut hva det var meningen jeg skulle kunne hadde det nok gått langt bedre, så jeg klandrer meg selv for det. Jeg vet at et språkfag ikke er helt det samme, men du greier nok å få en ålreit karakter om du bare prøver så godt du kan. Tvilsomt at du får toppkarakter, men det er ikke verdens ende om du får en middels karakter heller. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 ja jeg skal være enig at eksamen er døll fordi man ikke kommer opp i det faget man vil ha, derimot om man måtte ta eksamen i alle fag hadde jo dette vært løst i stor grad. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hva med å bare jobbe litt for å bli bedre i faget man suger i da? Er vel litt vanskelig å bli så mye bedre i ett fag i løpet av de forberedelsesdagene, slikt er jo ikke noe som skjer over natten. Og det er jo faktisk sånn at enkelte fag er lettere enn andre pga. interesser. Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Den var kjip, MrLG. Hadde jeg vært deg, hadde jeg klikka og! Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Kom heller ikke opp Lenke til kommentar
JinxOx Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hva med at folk heller satser på å få gode karakterer fra første stund? Flaut å ikke bestå i fag syns jeg. Sover hjernen deres når dere er på skolen eller? Man skal ikke sitte og sutre og være sint på eksamen, vær heller sint på deg selv som tydelivis ikke gidder å gjøre en dritt, for så å klage at man ikke består, eller suger i et fag. Jeez. Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Når jeg gikk på skolen så sov jeg for det meste i timene. Ser jo nå at det ikke er så smart, men det har da gått bra likevel Lenke til kommentar
Special P Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hva med å bare jobbe litt for å bli bedre i faget man suger i da? Er vel litt vanskelig å bli så mye bedre i ett fag i løpet av de forberedelsesdagene, slikt er jo ikke noe som skjer over natten. Og det er jo faktisk sånn at enkelte fag er lettere enn andre pga. interesser. Til eksamen får man jo et tema og to lesedager. Da er det vel virkelig ikke så vanskelig å gjøre det bra, eller? Ellers er jeg svært enig i posten til JinxOx. Dersom folk bare gidder å ta huet ut av ræva i timene så klarer de aller fleste å gjøre det bra på skolen. Lenke til kommentar
Tremolo Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Kommer man opp i f.eks. B- eller C-språk så kan det virkelig være vanskelig å gjøre det bra fordi mange mangler den kommunikative evnen. Det er som å ha samfunnsfag på ett annet språk, og det blir straks mye værre enn å komme opp i ett fag hvor en kan prate på norsk. Har selv ingen problemer med engelsk, fikk sterk 5'er, men veit at jeg ville slitet noe voldsomt både gramatikalsk og vokabulært om jeg hadde kommet opp i spansk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå