Gå til innhold

Kjøp av sykkel til en "litt" over snittvekt :)


Hoel

Anbefalte innlegg

Skulle hatt meg en ny/brukt sykkel til trening, trim og transport.

 

Prisklasse : Alt under 10.000,-

 

Krav:

- Tåler 130kg med "last", kjører ganske tøft både i skog og mark.

- Lett vedlikeholdt (Har ikke noe imot å vaske, smøre og pusse 1 gang i uka)

- Terrengsykkel.

- Må passe til en som er 185-190cm høy ca.

 

 

Om det er noe jeg har glemt så er det bare å spørre.

Holder til i Oslo området og foretrekker vel kanskje å handle i butikk med mindre det er et knalltilbud på nett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo ikke si hva som er best på markedet idag og hvis du googler litt finner du sikkert noen tester som kan være veiledende.

 

Har hatt forskjellige sykler, men en ubestridt ener for meg har vært norske Gekko - sjekk den:

 

http://www.antonsport.no

 

Mht til størrelse og sykkelens geometri - at den passer for deg - må du ta i butikken. Jeg er 184 cm.

 

Så har du en butikk ved siden av Hifiklubben i Marcus Thranes gate ( Birk Sport ?), de selger Fuji til mye for pengene (har ikke prøvd merket).

Endret av fjellreven1
Lenke til kommentar
Skulle hatt meg en ny/brukt sykkel til trening, trim og transport.

 

Prisklasse : Alt under 10.000,-

 

Krav:

- Tåler 130kg med "last", kjører ganske tøft både i skog og mark.

- Lett vedlikeholdt (Har ikke noe imot å vaske, smøre og pusse 1 gang i uka)

- Terrengsykkel.

- Må passe til en som er 185-190cm høy ca.

 

 

Om det er noe jeg har glemt så er det bare å spørre.

Holder til i Oslo området og foretrekker vel kanskje å handle i butikk med mindre det er et knalltilbud på nett.

Wtf? Veier du 130 kg og kjører tøft både i skog og mark?

Lenke til kommentar
Det er tanken ja, trenger ikke være i dårlig form bare fordi man veier mer en snittet :) Har jobbet ganske intenst i 9 måneder nå med den fysiske formen og har gått ned fra 160 kg til ca 128-130kg nå :)

Er vel heller sjeldent at man er i god form når man veier så masse :) Dessuten ser jeg for meg at mange former for aktivitet kan bli en del vanskeligere (ikke for å være frekk).

Men du kan sikkert ta en titt her: http://www.chainreactioncycles.com/Categor...?CategoryID=163

Det er gratis frakt, så da slipper du å stresse med å dra på butikken :)

 

Btw: lykke til med treningen :)

Lenke til kommentar

Tar ikke det som frekt i det hele tatt, klart at grunnen til at de aller, aller fleste blir så stor som 160kg eller 130kg for den saks skyld er latskap og uvettu inntak av mat. Men det finnes noen få av oss som er i passe god form selvom vi veier masse :) Men nå er jo jeg på vei ned, men mtp fettprosent og muskelmassen min kommer jeg vel neppe under 110kg noengang(med mindre jeg blir dausyk og tærer muskler). Skal titte på linken, men lurer fælt på en Gekko Firm MNT fra Antonsport så tenkte jeg skulle prøve en sånn i løpet av uka :)

 

Takker for linken og treninga skal nok ordne seg :)

Lenke til kommentar

Vel en 29er er nok lurt å skaffe seg hvis du får takk i det til din pris. Det er terengsykkel med hjul som er like store som racer sykkler sine 28 tomer hjul. Jeg er litt høyere og tyngre enn 130kg, selv om jeg håper det kommer til å forandre seg etterhvert. Problemet vil være hjulene og spesielt bakhjulet. Hvis spesielt bakhjulet er sterkt nok så vil du brekke eiker på turer selv om du ikke tar noen hopp og slikt. Jeg ville ikke kjøpt sykkel på nett siden da er det mye mer problematisk hvis noe går galt. Du kan jo prøve Oslo sportslager, jeg vet de har 29ere men de er nok en del over det du vil betale, men kanskje noen vanlig terrengsykler som passer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...