Gjest Guest_Singh_* Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hei folkens, jeg er en inder og det er første gang jeg skriver her på desi.no og håper at det er mange kloke hoder her som kan gi meg noen råd ang. valg av livspartneren. Jeg er en høyt utdannet ung mann som er født og oppvokst i Norge, og nå vurderer å reise til India for å gifte meg. Mine foreldre har funnet noen jenter for meg og de mener at jeg bør velge en av dem. De har vist meg jenter og fortalt hva de syns om dem. Det er en av dem som er utrolig vakker og tiltrekkende, men problemet er at hun er veldig høyt utdannet (lege), og foreldrene mine er redde for at hun blir for selvstendig siden hun idag jobber i India som lege. Utseende messig så er det slike jenter jeg faller for, og hun er like gammel som meg eller kanskje ett par år eldre. Den andre jenta som spesielt foreldrene mine liker og favoriserer er en hjemmeværende middelsutdannet jente som er veldig opptatt av å innrede huset. Hun er småfeit og tilhører en veldig rik familie. Foreldrene mine mener at jeg bør se på familien og ikke bare jenta, og den feite jenta vil klare å tilpasse med meg og mine foreldre, mens den modelllignende lege jenta vil kanskje skape problemer for spesielt meg. Hun vil kanskje lage guttevenner og bli veldig fornorsket når hun kommer hit. Jeg vet ikke men er litt forvirret. Jeg er desi og liker at jenta skal være fokusert på sin familie og ikke sin karriere. Jeg vil at hun skal føde mine unger og oppdra dem, mens jeg skal tjene alle penger. Hva bør jeg gjøre, følge fornuften eller hjertet..... Kanskje jeg bør bli bedre kjent med begge jentene før jeg kan ta et valg.....hva ville du ha gjort. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Her er mitt forslag, du drikker deg full og drar på byen. Dette må du gjøre flere ganger, slik at du kan dra med deg masse forskjellige damer hjem fra byen som du alle kan angre på at du har vært i nærheten av. Plutselig en dag finner du så en dame som er det viser seg at du kan fungere med. Hun er, dette er egentlig ikke så viktig, forelsket i deg. Og du syns hun er fin og gjør det du forventer av henne horisontalt, så vel som på kjøkkenet. Lykke til. Lenke til kommentar
fox Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Foreldrene mine mener at jeg bør se på familien og ikke bare jenta, og den feite jenta vil klare å tilpasse med meg og mine foreldre, mens den modelllignende lege jenta vil kanskje skape problemer for spesielt meg. Hun vil kanskje lage guttevenner og bli veldig fornorsket når hun kommer hit. Jeg er dessverre ikke den rette personen til å uttale meg om din problemstilling, det har jeg heller ikke lyst til. Men en ting som jeg reagerer på. Hva i h... mener du med fornorsket? Er det noe problem eller hva? Synes at det er frekt og du bør heller dra heim til India hvis du har problemer å godta Norge og norsk kultur. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Foreldrene mine mener at jeg bør se på familien og ikke bare jenta, og den feite jenta vil klare å tilpasse med meg og mine foreldre, mens den modelllignende lege jenta vil kanskje skape problemer for spesielt meg. Hun vil kanskje lage guttevenner og bli veldig fornorsket når hun kommer hit. Jeg er dessverre ikke den rette personen til å uttale meg om din problemstilling, det har jeg heller ikke lyst til. Men en ting som jeg reagerer på. Hva i h... mener du med fornorsket? Er det noe problem eller hva? Synes at det er frekt og du bør heller dra heim til India hvis du har problemer å godta Norge og norsk kultur. Well put. Btw.. "Hun vil kanskje lage guttevenner". Du bestemmer dessverre ikke kjønnet på barnet, men ca 50% sannsynlighet tilsier at hun kan lage jentevenner også. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Foreldrene mine mener at jeg bør se på familien og ikke bare jenta, og den feite jenta vil klare å tilpasse med meg og mine foreldre, mens den modelllignende lege jenta vil kanskje skape problemer for spesielt meg. Hun vil kanskje lage guttevenner og bli veldig fornorsket når hun kommer hit. Jeg er dessverre ikke den rette personen til å uttale meg om din problemstilling, det har jeg heller ikke lyst til. Men en ting som jeg reagerer på. Hva i h... mener du med fornorsket? Er det noe problem eller hva? Synes at det er frekt og du bør heller dra heim til India hvis du har problemer å godta Norge og norsk kultur. Tipper han mener Norske jenter som i "masters of drama" og skillsmisser Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 nicolo: regner med han mente guttevenner som i at hun får venner som er gutter.. Noe som kanskje ikke er like vanlig i India som det er i norge. Til TS: Gjør det du selv vil. Tror du at du kan klare å ha et forhold til en karrierebevisst og sterk kvinne, så går du for det. Heller du mer mot at du vil ha en hjemmeværende kvinne, så går du for det. Det viktigste her er at du selv blir fornøyd med ditt eget valg. Det er kanskje ikke like lett å velge mot sin families anbefalinger, men de har i hvert fall presentert begge disse jentene for deg, så da har du i hvert fall valget. Det vil gå dårlig i lengden om du velger ei dame du kommer til å tenke "hva hvis jeg hadde valgt hu andre?" Så følg magefølelsen din, og velg rett for din egen del. Ikke det foreldrene dine vil. Og så må jeg slenge meg på de andre og si at hvis du og dine foreldre ikke vil at jenta skal bli fornorsket, så er nok ikke norge rette stedet å bosette seg. Bor man i Norge skal det mye til å holde seg helt unna norsk kultur og levestil. Bor man i Norge, så bor man i Norge. Lykke til med valget ditt. Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) nicolo: regner med han mente guttevenner som i at hun får venner som er gutter.. Noe som kanskje ikke er like vanlig i India som det er i norge. Til TS: Gjør det du selv vil. Tror du at du kan klare å ha et forhold til en karrierebevisst og sterk kvinne, så går du for det. Heller du mer mot at du vil ha en hjemmeværende kvinne, så går du for det. Det viktigste her er at du selv blir fornøyd med ditt eget valg. Det er kanskje ikke like lett å velge mot sin families anbefalinger, men de har i hvert fall presentert begge disse jentene for deg, så da har du i hvert fall valget. Det vil gå dårlig i lengden om du velger ei dame du kommer til å tenke "hva hvis jeg hadde valgt hu andre?" Så følg magefølelsen din, og velg rett for din egen del. Ikke det foreldrene dine vil. Og så må jeg slenge meg på de andre og si at hvis du og dine foreldre ikke vil at jenta skal bli fornorsket, så er nok ikke norge rette stedet å bosette seg. Bor man i Norge skal det mye til å holde seg helt unna norsk kultur og levestil. Bor man i Norge, så bor man i Norge. Lykke til med valget ditt. ÅJA! Var det DET han mente? Herrefred altså, jeg trodde helt seriøst han mente at hun kom til å lage dem lissom. Og med mindre hun skulle hekle dem eller trylle dem frem så tenkte jeg rett i de baner av reproduksjon. Seriøst nå føler jeg meg dum.. Til TS: Jeg synes du skal treffe begge to og finne ut hvem av dem som har minst avsmak på deg. Vet ikke hva regelboka i kulturen din sier, men det er alltid en fordel at vedkommene man gifter seg med ikke hater nærværet ditt. Endret 15. juni 2009 av nicoloco Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 det er ditt valg om du skal elske noen eller ikke, det er ditt liv, og det er du som bestemmer. men å si at det er du som skal tjene pengene er litt gammeldags, kvinner er like flinke de og Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere innlegg har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Til informasjon er sensitiv personopplysninger i denne sammenheng definert som informasjon om seksuelle forhold og helseforhold. Vi oppfordrer alle til å respektere disse reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Vær oppmerksom på at misbruk av muligheten kan medføre suspensjon fra forumet. I henhold til retningslinjene §1, må jeg be debattanter ærbødigst, holde seg til trådens tema. Mener du en tråd eller et innlegg som sådan strider mot retningslinjene, ikke kommenter dette den aktuelle tråd, men rapporter. I henhold til retningslinjene ble '6' innlegg slettet fra tråden. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg skal ikke henge meg opp i om kulturen din er gammeldags eller ei. For å svare på spørsmålet ditt er at du bør treffe de jentene en del ganger før du bestemmer deg. Det du sier om jentene er basert på førsteinntrykk samt noe info du har hørt. Men for alt jeg vet, så kan legejenta være den som faktisk er greiest å ha med og gjøre, mens hun hjemmeværende kan være en jævel i huset. Og en annen ting; et sunt forhold krever tillit. Hvis du ikke føler at du kan stole på en jente, så kommer dere til å slite uansett. Og angående "guttevenner" som du er så engstelig for, hvis hun hjemmeværende har litt datakunnskaper så greier ho fint å gå på internett og treffe folk der. Og hvis du ikke lar henne bruke PC hjemme, så greier ho sikkert fint å gå til et bibliotek e.l. for internett der. Muligheter for å gå bak din rygg er mange, uansett hvem du velger sånn sett. Dette handler ikke om kultur først og fremst, men hvor bra du stoler på andre mennesker og hvor god selvtillit du har. En selvsikker person vil også være i bedre stand til å stole på andre mennesker og respektere andres karrierevalg. Slik du fremstiller det, virker det som du sliter litt med selvtilliten om en kvinne har høyere utdanning enn deg. Så dette har med selvtillit og tillit å gjøre til sjuende og sist. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Det er nok ikke bare selvtillit og tillit til motparten som trengs min venn. Det er ikke så enkelt at man gifter seg i sitt hjemland og tar med bruden hit. Man må ikke glemme at hun kommer til en helt ny og ukjent fremtid. Dette krever tilpassning og tilvenning samtidig. Det er veldig viktig å tenke seg hvordan jenta vil ha det når hun kommer hit. Er hun klar for å komme hit? Har hun den selvtilliten og viljen til å starte et nytt liv på et helt ukjent sted? Jeg fikk lære dette på den harde måten. Er 2. generasjons innvandrer selv og møtt jenter for ekteskapsformål. Den siste ga meg en oppvekker. Møttes ifjor sommer og vi skilte dessverre våre veier for knapt en måned siden. Var en herlig jente, både vakker og oppegående, men veldig usikker, uerfaren og lite utdannet. Lik som TS, er jeg svak for vakre jenter. Men nå skjønner jeg at å ta henne med hit hadde blitt en stor tabbe. Hun hadde ikke klart presset med å tilvenne seg og lære seg det norske kultur og språk. Det hadde ikke ødelagt bare ett liv. Mitt råd til deg, TS, er at du setter krav til både deg selv og jentene. Treff dem gjerne og bli kjent med dem, men vær ærlig og direkte fra første stund og gjør det klart hva de har i vente. Fortell hva du krever og hva Norge krever. Deretter kommer det morningstar nevner. Begge må ha tillit til hverandre og jobbe sammen i dette. Ikke glem at når hun kommer hit, får du et stort ansvar for henne. Støtte når hun trenger det og hjelp til å venne seg. Og så selvsagt en fordel hvis hun er litt utdanna og kan litt språk, engelsk spesielt. Hvis jeg hadde vært i din situasjon, hadde jeg gått til legejenta med en gang. For meg virker det som hun har alt hun trenger for å leve her. Men uansett, treff dem begge, og gjerne fler. Bare pass på at vet hva de går til og hva som kreves for å skape en god framtid. Ønsker deg all lykke. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Singh_* Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hei folkens, takk for gode tilbakemeldinger og deres synspunkter. Jeg vet at det er annerledes for nordmenn å forstå hvordan den indiske kulturen er, dere aner ikke vi må høre på foreldrene våre for det er slik vi er oppdratt. Hvis vi følger vår hjertet og ikke foreldrenes såkalte fornuft vil vi bære dårlig samvittighet. Det er noe som jeg er vokst opp med, de er snille og har alltid støttet meg. De er utrolig glad i meg, og det er siste de kan ønske er å gi meg noe dårlig råd. Jeg har tatt opp dette med foreldrene mine, men de sier at jeg har ikke peiling. De sier at jeg er dum som fokuserer på utseende, og det er ikke viktig om man ikke føler seg fysisk tiltrukket av en jente. Jeg har forklart dem at for meg er det viktig å like en jente og føle meg fysisk tiltrukket av henne for at jeg kan gifte meg med henne. Jeg må like henne, for det er da jeg vil føle meg lykkelig. Men ifølge dem er lykken i å bare gifte seg med hvem som helst og få seg unger. For det er da man føler seg lykkelig når man har unger, og blir da automatisk forelsket i moren til unger. Jeg har kranglet med foreldrene mine om dette, og sagt at jeg kan gifte meg med den dere sier jeg skal gjøre, men jeg advarer dere at det er kun for deres ønske og jeg vil ikke bli lykkelig av det. Jeg har gått så langt at jeg har sagt, at jeg vil ikke gifte meg så lenge jeg ikke treffer en jente jeg virkelig er glad i og som jeg kan dele livet mitt med. Jeg skjønner ikke hvordan foreldre tenker, av og til føler jeg at mine foreldre er sjalu for at jeg skal ha en vakker dame som jeg føler meg tiltrukket av..... I am confused Lenke til kommentar
Myst Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Jeg føler med deg Singh, fordi vi er i samme situasjon. Foreldrene våre er jo oppdratt i en annen kultur og tidsperspektiv. De tror at dagens samliv og relasjoner er det samme som da de ble gift og derfor klarer de ikke å forstå dagens verdier. Men likevel må jeg si at vi ikke må dra foreldrene våre over en kam. Selv om de er gammeldagse, er de erfarne og vet hva de snakker om. Hos dem er forhold mellom parene høyere på lista enn utseendet. Heldigvis har mine foreldre forståelse for mine ønsker og det burde dine også ha. Du kan si at det er jo ikke de som skal gifte seg, det er du. Du skal leve med en dame resten av livet og selvsagt må man velge noen man vil skape en framtid sammen med. Sant å si, er utseendet viktig hos meg og, men de må ha noe mellom øra også. Uansett, det jeg prøver å si, ikke gift deg bare for å gjøre dem lykkelige. Mest sannsynlig blir andre ulykkelig. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Singh_* Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Det er utrolig vanskelig, og jeg kan forstå hvor ille noen jenter har det når de blir emosjonell presset av sine foreldre til å gifte seg i hjemmelandet. Jeg som er en ung mann føler skikkelig press, til å gifte meg med den feite jenta som jeg absolutt ikke er interessert i å ha noe med å gjøre. Jeg har aldri vært tiltrukket av feite jenter, og det vet foreldrene mine godt. Alltid når jeg har vært forelsket i noen jenter så har de vært vakre, slanke og høye, noe jeg alltid faller for. Foreldrene mine har veldig negativ syn på den legen og de mener hun er for guttete som jobber og tjener mer enn gutter i India. De liker ikke henne, og mener hun ikke blir noe bra wife for meg. Foreldrene mine ønsker at vi skal bo sammen etter at jeg gifter meg og de tror neppe den legen vil bo med dem. Jeg vil bo med foreldrene mine etter at jeg er gift, men slike ting kan man jo diskutere før ekteskap. For det andre så ønsker alle i familien til den legen å flytte ut av India, noe foreldrene mine syns er ikke så bra, for de ønsker jeg skal gifte meg et sted der familien til jenta er i India slik at vi på denne måten har kontakt med våre røtter. Jeg er sanseløs, og orker ikke å tenke på mer.....jeg er lei av alt dette og tror at jeg boikotter å gifte meg i India og heller finner meg en dame her i Norge. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hvorfor gidde å bo med foreldrene dine, du er en voksen mann som bør klare deg selv som resten av verden...ta dama du vil ha, dropp den feite mærra og flytt for dere selv! Vi lever ikke i gamledager lengere. Jeg sier bare: Er det rart at nordmenn er redd for at islam og andre skikker skal ta over Norge Lenke til kommentar
Myst Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Hmm kinky situasjon det der. Hvorfor vil du bo hos dine foreldre? Altså, i førsten kan det være greit, slik at jenta ikke blir alene i tilvenningsprosessen, men ikke hele tiden vel? Den kona du får vil helt sikkert at dere får eget hus og familie. Ikke ta deg nær av presset, ingen kan få deg til å gjøre noe du ikke vil. Hva legejenta angår, må alle slike ting avklares i god tid. Hvis framtidsiktene deres ikke går sammen, er det ikke mye man kan gjøre. Her i livet må man ofre noe for å oppnå noe annet. Trenger ikke bli oppgitt, trenger å utforske mulighetene. Hvis du ikke finner det du leter etter der, får du prøve her. Jeg har nylig blitt avvist, så nå tar jeg det kuli og fokuserer heller på andre ting. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Romhelten_* Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Det er utrolig vanskelig, og jeg kan forstå hvor ille noen jenter har det når de blir emosjonell presset av sine foreldre til å gifte seg i hjemmelandet. Jeg som er en ung mann føler skikkelig press, til å gifte meg med den feite jenta som jeg absolutt ikke er interessert i å ha noe med å gjøre. Jeg har aldri vært tiltrukket av feite jenter, og det vet foreldrene mine godt. Alltid når jeg har vært forelsket i noen jenter så har de vært vakre, slanke og høye, noe jeg alltid faller for. Foreldrene mine har veldig negativ syn på den legen og de mener hun er for guttete som jobber og tjener mer enn gutter i India. De liker ikke henne, og mener hun ikke blir noe bra wife for meg. Foreldrene mine ønsker at vi skal bo sammen etter at jeg gifter meg og de tror neppe den legen vil bo med dem. Jeg vil bo med foreldrene mine etter at jeg er gift, men slike ting kan man jo diskutere før ekteskap. For det andre så ønsker alle i familien til den legen å flytte ut av India, noe foreldrene mine syns er ikke så bra, for de ønsker jeg skal gifte meg et sted der familien til jenta er i India slik at vi på denne måten har kontakt med våre røtter. Jeg er sanseløs, og orker ikke å tenke på mer.....jeg er lei av alt dette og tror at jeg boikotter å gifte meg i India og heller finner meg en dame her i Norge. Det der var nok den beste ideen din hittil, geeks med bedritent menneskesyn, som skal bo hjemme hos mamma for bestandig og som lar mamma velge damer for seg, er voldsomt ettertraktet her på berget. Har hørt at neste sesong av Ungkaren skal omhandle en 40 år gammel hingst, som er 1.50 høy, 120 kg og som fortsatt bor hjemme hos mamma og tisser på tomme colaflasker fordi han ikke gidder å gå på badet. Han skal få velge å vrake blant 20 smellvakre damer som droppet ut av ungdomsskolen for å lære seg å bake og lage hjemmelagde kjøttboller. Men å hente inn ei fra India er jo ett safe bet, om du (på tross av de gode oddsene) ikke møter ei dame her i Norge, så kanskje du her gir glipp av din eneste sjangse til å noensinne få se en naken pupp som du ikke er i slekt med, eller til å få noen til å lage mat til deg når morra di blir for gammel. Og helt reelt, hva er alternativet? Å sulte? Og om alt annet feiler så har jeg hørt at det finnes mye å velge i om du bruktimporterer fra Thailand, her kan jo kanskje mamma også hjelpe deg å se gjennom katalogen sånn at du er sikker på at du velger den som er mest underdanig og som på ingen måte kan komme til å være så frekk at de vurderer å få seg en jobb eller ta utdanning, for det kan jo sette deg i ett forferdelig dårlig lys. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Singh_* Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Romhelten du er morsom Jeg vet ikke hva som er fasiten til det lykkelige livet. Det handler kanskje om å prøve og feile og det er slik man lærer. Skulle ønske ting var mye enklere for meg, slik ting er for nordmenn. De er egoister som tenker bare på seg selv, og setter seg selv i sentrum av verdensbildet. Slik er det desverre ikke mange steder i verden, og jeg misunner dere nordmenn for den friheten dere har i å leve deres liv slik dere selv ønsker, og gir F i alle andre. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Romhelten du er morsom Jeg vet ikke hva som er fasiten til det lykkelige livet. Det handler kanskje om å prøve og feile og det er slik man lærer. Skulle ønske ting var mye enklere for meg, slik ting er for nordmenn. De er egoister som tenker bare på seg selv, og setter seg selv i sentrum av verdensbildet. Slik er det desverre ikke mange steder i verden, og jeg misunner dere nordmenn for den friheten dere har i å leve deres liv slik dere selv ønsker, og gir F i alle andre. Er vi egoister fordi vi lever ett fritt liv? Vi får kanskje masse friheter som du bare kan drømme om, men de frihetene er nok best i sikt ettersom vi lever livet, mens du og din kultur tvinges til å gifte dere med den og den, og der alle skal bli høyutdannet slik at man har større sjangs på en spesiell familie sin datter, direkte kvalm livsstil dere har der borte Oo Lenke til kommentar
Romhelten Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Romhelten du er morsom Jeg vet ikke hva som er fasiten til det lykkelige livet. Det handler kanskje om å prøve og feile og det er slik man lærer. Skulle ønske ting var mye enklere for meg, slik ting er for nordmenn. De er egoister som tenker bare på seg selv, og setter seg selv i sentrum av verdensbildet. Slik er det desverre ikke mange steder i verden, og jeg misunner dere nordmenn for den friheten dere har i å leve deres liv slik dere selv ønsker, og gir F i alle andre. Man kan vel absolutt argumentere med at det er mer egoistisk å velge hvem man gifter seg med på grunn av status, penger eller utdannelse. Noen som kan stave: "jeg lever i en boble" ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå