Taxman Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Abit NF7-S rev 2, barton 2500 cpu, 2*512 twinmos 3200 m/winbound Jeg får startet opp pc'n fint, men når jeg trykker del , så kommer det bare en blå linje nederst i bildet. Av og til har pc'n/kortet en god periode og jeg kommer inn i bios et par ganger på rad. Har installert windows, og systemet er "oppe og går" - sitter her og skriver på nye pc'n - men ikke kul om jeg kommer inn i bios. Blå linje nederst - fryst -. Har oppdatert til siste bios, 2 ganger , resatt cmos x antall ganger men problemet er der. Noen som har kjennskap til dette? Jeg har en teori om at det er HK, men surt å sende det i retur til komplett hvis ikke. Kan det være minnet? Hvis standardinnstillingen er å cache bios, så kan de være der det låser seg. Håper på innspill, hvis ikke ser jeg meg nødt til å kontakte komplett..surt, for jeg har gledet meg i dager til det nye systemet mitt :-( Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Prøv å koble fra viftene som er koblet på hovedkortet, evt koble dem rett på PSU... Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 Lynraskt svar - slik liker jeg.. PRøver umiddelbart . Resultatet av dette kommer om 5 min...spent spent speeeeent.... Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Hadde nettop samme problem... fixa den etter jeg tok ut viftene... tipper Enermax har skylda her... siden de viste 60-100k omdreininger... Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 Jeg har også enermax vifter - hadde en av dem på HK (merket at den var litt "slapp" men tenkte ikke over det) samt jeg hadde den ene enermax' whisper strømforsyning på HK.. Tok dem av, og jammen meg om ikke biosen poppet opp. Bukker og takker for dette geniale rådet. Er det forresten noen som har link til emnet på abit's sider eller andre forum (i det store utland) - vil liksom få bekreftet at alle kortene er slik, og at mitt ikke er "litt" defekt - for da må jeg bytte det mens jeg kan. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Trokke det er defekt, siden jeg har akkurat det samme problem.. tipper rett å slett at enermax + Abit nf7 v 2.0 = Kobler alle viftene til PSU og funker fett... Lenke til kommentar
drbass Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Har hatt samme problem på to andre abit kort for både amd og intel. Dette er en kjent problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå