Gå til innhold

Trackback og blogg ping!

Anbefalte innlegg

Jeg er ny på å jobbe med blogg'er, har vært vant til mer tradisjonelle web oppsett. Men så kom jeg over at man kunne lenke til VG og havne på VG selv med lenke til sitt blogg innlegg. Jeg har lest litt om emnet, satt opp en test blogg og til og med klart å få lenket til et innlegg både fra Dagbladet og VGs sider.

Men jeg skjønner ikke hvordan dette fungerer...

Jeg brukte Wordpress til dette (holder også på å utforske Wordpress etter å ha hørt noen snakke om det).

Her har vi noe som heter Trackbacks hvor man kan legge inn lenker til artikler man ønsker at sitt blogginnlegg skal vises på.

Det neste jeg gjorde var å gå inn på Twingly og pinge adressen til min blogg. Etter å ha gjort dette skjedde det ikke noe med mitt innlegg, men etter å ha lagt inn en lenke til artikkel i Dagbladet og på VG i teksten min så skjedde det noe.

Jeg skjønner altså ikke helt hvordan dette fungerer, eller om det riktig det jeg gjorde. På en annen publiseringsløsning jeg bruker har de blogg oppsett i siten, men ikke trackbacks osv. Betyr det at det ikke er mulig å få det til der? Er det bare Wordpress som har denne funksjonaliteten?

Håper noen kan "opplyse" meg litt her, er frustrerende å ikke helt forstå dette.

Hilsen Trond

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...