Daoking Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hei. Skal kjøpe meg ny tv etter tre år med en billig 32 tommer. Skal sitte 4-5 meter i fra tv. Tven skal stå i stuen og stuen er opplyst med store vinduer og en del sol og hvite vegger. Jeg skal bruke den mest til vanlig tv titting. Se film. Koble opp til stuepc. men kun fordi jeg har noen harddisker som har jeg en del filmer på som jeg vil se på tven. Skal ikke surfe på nett med den. Koble opp ps3 og wii. Så er spørsmålet: lcd, plasma eller led? Jo mer jeg leser om dette jo mer usikker blir jeg. Jeg har sett på disse to: Pioneer KRP-500A 50" Full HD plasma TV og Loewe 42 Art sl med pvr. Jeg har egentlig litt mer lyst på plasma siden de ikke er så matt i fargene men greier ikke bestemme meg. Pris er ikke viktig. Men ikke opp i b&o klassen. Hva tror dere? Takker for alle svar=) Hilsen Olav Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 I ditt tilfelle er plasma det avgjort beste valget og det som vil gi deg mest for de pengene du bruker på ny skjerm. Da crt-en dominerte markedet hadde Loewe avgjort de tv-ene som leverte det beste bildet, men på flatskjermmarkedet hevder seg stort sett bare på pris, design og lite annet. Det samme gjelder B&O som kun presenterer fantastisk design med mager billedkvalitet. Til tross for at Pioneer har sluttet å lage plasma skjermer så ligger fremdeles både Panasonic og LG et lite stykke bak når det kommer til fargegjengivelse og sortnivå. Panasonic har i år presentert sitt nye PDP panel som har fantastiske egenskaper, men de er enda ikke på Pioneer nivå. LED kommer om få år til å være standard på alle LCD skjermer, men systemet er enda ikke fritt for plagsomme artefakter som dårlig innsynsvinkel og høyt LAG. Da er det vel ikke noe poeng å videre utdype min mening om hva du burde velge… Lenke til kommentar
Daoking Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 (endret) I ditt tilfelle er plasma det avgjort beste valget og det som vil gi deg mest for de pengene du bruker på ny skjerm. Da crt-en dominerte markedet hadde Loewe avgjort de tv-ene som leverte det beste bildet, men på flatskjermmarkedet hevder seg stort sett bare på pris, design og lite annet. Det samme gjelder B&O som kun presenterer fantastisk design med mager billedkvalitet. Til tross for at Pioneer har sluttet å lage plasma skjermer så ligger fremdeles både Panasonic og LG et lite stykke bak når det kommer til fargegjengivelse og sortnivå. Panasonic har i år presentert sitt nye PDP panel som har fantastiske egenskaper, men de er enda ikke på Pioneer nivå. LED kommer om få år til å være standard på alle LCD skjermer, men systemet er enda ikke fritt for plagsomme artefakter som dårlig innsynsvinkel og høyt LAG. Da er det vel ikke noe poeng å videre utdype min mening om hva du burde velge… ingen andre som har noen meninger om hva som kan være bra? Endret 23. juni 2009 av Daoking Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 23. juni 2009 Del Skrevet 23. juni 2009 Hvis det ikke er snakk om pris, så ville jeg glatt gått for 50" Kuro fra Pioneeer. Siden du sitter 4-5 meter fra så er 50" helt greit også. Plasma er best til ditt bruk. Hvis du ikke går for eller får tak i en Pioneer så er Panasonic er ett godt valg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå