Gå til innhold

Ny doning til ca 16500

Anbefalte innlegg

Nå er det like før det braker løs med ny pc. :woot:

Har bestemt meg for å gå for et Intel setup etter å ha venta noe f.......n's lenge på Athlon 64 som aldri kom, og det jeg leser av rykteflommen så detter jeg ikke akkurat av stolen etter å ha lest previews heller!

Eneste jeg er usikker på er hva slags minne jeg skal ha? tror det blir TwinMOS PC3700.

Planen er å overklokke cpu til 3,12GHz, er jeg heldig så kan jeg kjøre med en synkron FSB på 1,04GHz. Tror det blir minne som blir begrensningen.

Abit IC7-G, 2047 kr

Intel Pentium 4 2.4 GHz, PC800, 1819 kr

2xTwinMOS PC3700 DDR-DIMM 512MB, 2364 kr

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB, 4090 kr

2xWestern Digital Raptor 36,7GB SATA, 3084 kr

Creative Soundblaster Audigy 2, 745 kr

Plextor CD-brenner IDE 48x/24x/48x, 705 kr (by, by floppy)

TwinMOS PenDrive 32 MB, 150 kr

Keytronic Tastatur KT2001PRO PS2, 523 kr

Microsoft Intelli Mouse Expl. 3.0 Bundle, 450 kr

Swiftech MCX4000, 565 kr

Sum = 15997 kr :oops:

Tror ikke AMD,s Hammer blir noe serlig billigere eller raskere :roll:

Comments anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser bra ut...men kanskje litt lite diskplass? Men dette er jo noe du også kan kjøpe i tillegg etterhvert. DVD-spiller kan jo også være greit å ha. Men dette har du vel fra før kanskje også.

Om du syns det ble dyrt kan du kjøpe et billigere hovedkort eller gå ned til 9700 pro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg vil våge å påstå at du bestiller på feil tidspunkt....

du trenger ikke den maskinkraften her og nå uansett, er en stund til de virkelig krevende spillene kommer, samtidig så lanserer det nye skjermkort i mai måned som vi faktisk befinner oss i så prisene vil synke på skjermkort siden..

edit: la ikke merke til at det stod p4 2,4 800 :p

personlig så hadde jeg ventet til neste måned...

så sparer du kanskje 1-2tusen kr..da kan du eventuelt legge de i raskere cpu eller kjøpe noe pent til dama.

Lenke til kommentar
Ville heller kjøpt denne med denne viften...ellers ser den grei ut ;)

Er ikke sikker på hvilken CPU kjøler jeg vill ha money is no subject!!

Men har da veldig lyst å prøve Swiftech MCX4000 med de nye barakettene for montreing av92mm vifte.

Tenkte da å sette på den kraftigste til Pabst som skyver litt over 100m/3 time.

Lenke til kommentar
jeg vil våge å påstå at du bestiller på feil tidspunkt....

du trenger ikke den maskinkraften her og nå uansett, er en stund til de virkelig krevende spillene kommer, samtidig så lanserer det nye skjermkort i mai måned som vi faktisk befinner oss i så prisene vil synke på skjermkort siden..

edit: la ikke merke til at det stod p4 2,4 800 :p

personlig så hadde jeg ventet til neste måned...

så sparer du kanskje 1-2tusen kr..da kan du eventuelt legge de i raskere cpu eller kjøpe noe pent til dama.

Jeg skal kjøpe om 4 uker for da kommer det hilsninger i fra kemneren. Ellers så er jo planen å ha dette til prescott kommer så kan jeg opppgradere med en 3,6 eller noe i den duren, med 0,09 micron cpu så ankker vi 4 til 4.5 GHZ eller 5 med Vapo. Wiiihi Yeh baby yeh!.

Lenke til kommentar
Ikke for å være en gledesdreper, men trenger du virkelig 9800PRO? Er ikke 9700 PRO nok? Spørs jo helt på hva maskinen skal brukes til også da :smile:

Helt enig! Men hva om neste generasjon som NV40 og R400 kommer med pci-express grensesnitt, da må jeg jo kjøpe nytt HK. Ser ingen vits i å kjøpe 9700pro når kansje 9800 er det siste til ATI som kansje kommer med AGP??? Håper jeg tar feil!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...