Gå til innhold

Bråkete strømforsyning

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat bygget meg en ny maskin bestående av blant annet en 1333mhz amd thunderbird. I den sammenhengen så jeg meg nødt til å kjøpe et kabinett med 300watts strømforsyning. Problemet er at det bråker ganske mye fra den strømforsyningen, og jeg lurer da på om noen har noen gode tips om hvor man kan få tak i forholdsvis rimlige stillegående 300watts strømforsyninger slik at jeg kan bytte ut hellikoptret som sitter der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hardware tror jeg har hatt en artikkel om Noise Killer, en regulator som regulerer hastigheten på viften til strømforsyningen etter behov. Den skulle visst vøre ganske bra, prisen på den er og lav. det ligger vel på den overclocker siden til hardware, da slipper man ny strømforsyning.

Lenke til kommentar

En ting som er lurt er å koble til et potmeter til PSU viften siden det ikke er nødvendig at den skal kjøre på full hastighet hele tiden! Det finnes noen artikler om emnet på nett om du ikke helt vet hva du skal gjøre!, jeg kjøpte en her om dagen, 40,- på Clas Ohlson kontra 500,- for ny PSU :smile:, du burde nok ha et potmeter på rundt 100 ohm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...