akle Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Hei Vurderer å kjøpe en Toyota Corolla 2000. Den er i bra stand og kjørt meget lite. Det som er kjipt er vel at det er automat. Det er min tantes bil, og jeg kan få den ganske rimelig. Blir dette en kjip første bil for en unggutt? Hva ville dere betalt for en slik bil? Kan komme med mer info senere om nødvendig. Endret 15. juni 2009 av akle Lenke til kommentar
agvg Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Hva koster de på Finn? Corollaer er jo ettertraktede så de er ganske dyre. Hvor mye har den gått? Har den blitt fulgt opp med servicer? Endret 15. juni 2009 av agvg Lenke til kommentar
akle Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) 50-70 000 på finn. Venter på takst, hvis jeg kjøper den må den kjøpes fri fra NAV og de krevde NAF takst. Den har gått ca 43 000, det er vel meget lite. Min tante har downs syndrome, så bilen er kjørt av hjelpepleiere o.l. siden 2003. Det er snakk om at jeg kan få bilen billig som en del av en tidlig arv. Har ikke sjekket men regner med at serviser er fulgt opp. Edit: Det blir vel en billig bil i drift!? Det er vel lite som kan gå i stykker, og i så fall rimelig og reparere. Men synes det er litt kjipt med automat. Endret 15. juni 2009 av akle Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Toyota generelt og spesielt Corolla er meget driftsikre, gode biler med få feil. De er billige i drift siden du mest sansynelig slipper de store verkstedutgiftene. De er også rimelige å forsikre og bruker ikke mer driftstoff en konkurenter i samme klasse. De har kanskje ikke det sprekeste designet og kommer ikke med de største motorene, men det er kurante biler. Nå veit ikke jeg hvilken type det er snakk om, men 3-dørs utgaven kan ihvertfall bli ganske tøff med litt enkel styling. Hvordan utgave er det snakk om, 3-dørs, 5-dørs, sedan eller stasjonsvogn og hvilken motor sitter det i den? Automatgir er vel ikke noe å hoppe i taket for, men noe må man jo ofre! Lenke til kommentar
akle Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Den er meget lik denne Toyota Corolla 1,6 Terra Automat 2000 I rød, gått ca 43 000. Edit: Motoren er på 80kw i følge vognkortet, det er vel rundt 107 hest Endret 16. juni 2009 av akle Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Den er meget lik denne Toyota Corolla 1,6 Terra Automat 2000I rød, gått ca 43 000. Edit: Motoren er på 80kw i følge vognkortet, det er vel rundt 107 hest Aha, så det er 5-dørs utgaven kombi, mest sansynelig med 1,6l motoren med 110hk. Utsendemessig så liker jeg ikke rompa på kombi bilene, men smaken er som baken. Det er veldig gode biler og du gjør et smart valg om du går for en, tror du neppe finner en mer fornuftig bil. Om du har lyst til å være fornuftig er en annen sak, er vel ikke de hotteste ungdomsbilene akkurat. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Det at det ikke er en typisk ungdomsbil, er jo bare en fordel, økonomisk sett, billigere forsikring. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Det at det ikke er en typisk ungdomsbil, er jo bare en fordel, økonomisk sett, billigere forsikring. Økonomisk så er det en fordel, men det en grunn til at det ikke er noe ungdomsbil. Har selv en 98 Toyota corolla 3 dørs 1,3l. Betaler vel rundt 7k i året på forsikring. Er 18år og har den på mitt navn, 12k kjørelengde og delkasko hos Terra. Er på utkikk etter en anen bil, evt en bil til siden Rollan har blitt vel kjedelig å kjøre. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Du nauz betaler 7k for delkasko, 12k kjørelengde, 18år og en 98 modell corolla? Holy crap, det er det samme som jeg betaler for en 1988 1.3l Corolla, bare ansvar og 8k kjørelengde eller hva det var. Er 20 år selv. Er ikke det jævlig dyrt mtp hva du har til samme pris? Tror jeg må ringe litt rundt til firmaer. Forøvrig strålende fornøyd med min corolla. Starter og går som ei klokke, selv om gradestokken bikker -20. Starter alltid på første Endret 16. juni 2009 av SvennAndre Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 SvennAndre: Det stemmer. Valgte Terra siden den Lokale banken er en del av de, har forøvrig ikke sjekket priser andre steder, da jeg syntes det virka ok og jeg vil ha "alt på et sted". Corollaen min har vært i familien i seks år og runder straks 190.00km. Aldri vært noen problemer med den, alt jeg kan komme på var en deffekt føler til abs bremsene! Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Ja, familien min har alt i finn, og de ga meg best tilbud når jeg sjekka rundt, men jeg syns likevell det er ganske mye for en så gammel bil kjørt 340k eller noe. Til sammenligning betalte min bror 3000,- i året, på samme bilen (kjøpte den av han). Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 lol jeg betaler 5k colt 1,3l 25000 km 18 år Den corollaen er en fornuftig bil som sagt, men er ikke akkurat en morsom og sprek bil å kjøre, spørs litt på hva du selv vil ha. Colten min er jeg ganske lei av ihvertfall, eller vil ihvertfall ha noe sprekere nå, men slik er det vel uansett hva du kjøper. Automat er riktignok kjipt, men jeg ville gjerne tatt den bilen om jeg kunne fått den billig. Regner med at du ikke har så alt for mye penger å legge i bil uansett så hvis du skulle kjøpt en sprek bil for de samme pengene hadde du nok fått en bil som har gått mye lenger, sikker 200 000km+ og da kan det fort bli noen reprasjoner etterhvert. Lenke til kommentar
akle Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Må si det er veldig fristende i og med at det antagelig ikke kommertil og bli noen problemer med den. Den er litt kjedelig å kjøre ja, men den er god/grei og. Får rådføre med litt med de hjemme å høre va de mener. Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 17. juni 2009 Del Skrevet 17. juni 2009 Må si det er veldig fristende i og med at det antagelig ikke kommertil og bli noen problemer med den. Den er litt kjedelig å kjøre ja, men den er god/grei og. Får rådføre med litt med de hjemme å høre va de mener. En kan selvsagt alltid ha uflaks og få problemer, men generelt går Corolla, andre Toyotaer og Japanske biler generelt for å være de med minst feil! Følg opp alle servicer og ta vare på bilen, vask den i ny og ne og poler den ett par ganger i året, så har du en god bil i lang tid! De er ikke spesielt vanskelig å få solgt heller! Ha i bakhodet at det alltids går ann å bytte bil etter en stund! Skulle det bli for kjedelig, kan du alltids kjøpe deg noe annet når tiden er inne! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå