Gå til innhold

Kjøpt HD kamera - Hva nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Klipp offline på et lettere format (feks dv pal), så kan du heller conforme/relinke når du skal fargekorrigere/gjøre effekter/eksportere.

Historie blir sjelden noe annerledes i forskjellig oppløsning...

Jaha? Er dette en fullverdig måte å fikse problemene på? En ny cpu er jeg forsåvidt klar for å investere i, ikke noe problem det. Må vel bare passe på at det passer på hovedkortet i htpcen...

Lenke til kommentar
Klipp offline på et lettere format (feks dv pal), så kan du heller conforme/relinke når du skal fargekorrigere/gjøre effekter/eksportere.

Jaha? Er dette en fullverdig måte å fikse problemene på? En ny cpu er jeg forsåvidt klar for å investere i, ikke noe problem det. Må vel bare passe på at det passer på hovedkortet i htpcen...

Dette er den proffesjonelle måten å klippe på, men dersom du skal gjøre mer enn bare klipp kan det hende du ønsker deg et sprekere system. Felles for ALLE systemer er at jo bedre kvalitet du jobber i, jo tregere går det (så lenge ikke ting skjer i realtime uansett).

Selv om en maskin kan klare å klippe 2k H.264 vil du uansett heller klippe på et DCT-basert YUV intraformat fordi det vil kunne gi deg flere andre effekter i realtime (teksting, fargekorrigering, dve...)

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvordan andre programmer gjør det, men PowerDirector 8 lar deg velge om du vil redigere HD-filene direkte eller om det genreres proxy-filer med lavere kvalitet for selve redigeringsarbeidet. Da trenger du ikke det råeste av det råeste for å kunne utføre redigeringen.

Link: http://www.cyberlink.com/products/powerdir...ults_en_US.html (nederst på siden)

"PowerDirector 8 improves the user experience when working with HD content. When you import HD files, PowerDirector creates lower resolution proxy files, allowing for faster previewing and more responsive editing by reducing CPU loading. PowerDirector then uses your original files to output your final production. You can choose to manually or automatically delete the lower resolution files after production."

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...