Gå til innhold

Koolance vga og chipsett kjøler

CSSSK

Anbefalte innlegg

Driver og oppgraderer litt nå, og har bygd om kabbiset og den gamle vannkjølinga mi litt...

Det som kommer til å stå i PC'en min når jeg henter ei pakke på posten på fredag, er følgende:

AMD XP 2100+ @ så mye som mulig :D

Epox 8rda

256 noname pc3200 ram (skal byttes ut med 2x256 twinmos m/winbond)

gf2 pro med passiv kjøling (byttes ut med (sannsynligvis) et gf4 4800se 64mb snart)

Kjølinga består av AMD pro waterkit, black ice pro og et par papst 120mm vifter @7v.

Liker å få max ut av komponentene mine, så overklokking er obligatorisk. MEN jeg takler ikke masse viftestøy. Derfor vurderer jeg å kjøpe koolance gpu og chipset blokker. Tenkte da å parallellkoble de to blokkene, så jeg ikke reduserer vannstrømmen så mye.

Er det noen som vet noe om hvordan disse blokkene yter? De er jo vanvittig billige i forhold til alt annet, så regner ikke med at de er helt sinnsyke, men jeg er på et stramt budsjett, og det er ikke så viktig om gpu kanskje blir 3-4 grader varmere så lenge jeg sparer 400 kr...

Erfaringer/tester?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som mitt system nesten.

Jeg har Koolance blokker på Grafikk-kortet, NB og CPU (silver versjonen). Jeg kjører en xp2400 på 2250 mhz, og da er idle tempen ca 33 grader....viftene begynner på koolance automatisk på 35, og spiller jeg 3d-spill og overklokker radeon'en så går tempen fort opp på 41 grader og full viftestøy.

Jeg har modifisert kabinettet litt ved å installere en 120 mm med motstand under radiatoren og 3 mer støysvake 80 mm over. Jeg vet ikke noe om andre vannblokker, men synes mine koolance funker helt fint. Men hvis du har godt med spenn hører jeg alle snakker godt om "magnum" kjøleblokkene.

Lenke til kommentar

Okey, takker for svar.

Virker ikke så verst, så får vel skaffe meg et par sånne :)

Må bare finne et sted hvor de har Y-overganger fra 3/8" til 1/4". Fant ikke på microplex, 3dfxcool eller netconnection... Noen andre som vet hvor jeg finner sånt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...