Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forskjellen mellom å være genuin snill og dum-snill(bli brukt)


Anbefalte innlegg

Som trådnavnet tillsier, så lurer jeg på hvor grensen går mellom å være genuin snill og sette andre forran seg selv når det kommer til plikter og slikt.

 

Jeg kan feks: stikke å ta oppvasken, vaske klær eller stikke på butikken for hun jeg bor med(vi er ikke sammen). Men gir det meg stempelet 'dumsnill' som gjør slikt, selv synes jeg det er helt ok å gjøre det pga jeg sette så og si alle andres ønsker forran mitt egent. Jeg får jo det i retur med at hun gjør ting og tang for meg så det er jo ikke bare ensidig.

Jeg kunne kommet meg mange flere eksempler men håper dere forstår hvilken retning jeg går i, hva vil dere si er forskjellen eller er de så og si den samme tingen?

 

Ser at noen av rådene som kommer på dette forumet handler om at mannen skal ta seg selv i nakken og stå opp imot damen og ikke bli tråkket på. Men personlig så vil jeg ikke si at jeg blir tråkket på når jeg gjør ting for henne o.l.

 

Innlegget ble kanskje litt rotet men håper dere forstår hva jeg spør/vil fram til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen ligger i hvorfor du gjør det, hvor ofte du gjør det, og hva du får igjen for det.

 

Gjør du det fordi du selv har lyst, er du genuint snill. Gjør du det fordi hun sier det, og fordi du ikke vil tråkke henne på tærne, er du dumsnill.

Deler dere på det, er du genuint snill. Er det du som gjør det hver gang, er du dumsnill.

Får du et smil og en takk av det, er du genuint snill. Får du ikke noe annet enn en "selvfølgelig skal du gjøre det" holdning tilbake, er du dumsnill.

 

Man skal kunne være snille mot andre mennesker, men det er viktig å ikke være så snill at man ender opp med å bli utnyttet og bli sett på som the bad guy de dagene man faktisk ikke er helt i det super-snille hjørnet.

Mye bedre å bli sett på som en generelt snill fyr, som kan glimte ekstra til i ny og ne. :)

Lenke til kommentar

Så lenge du gir og tar går det greit.

 

Er oppdratt til å være en "mr. niceguy" eller en gentleman (ikke at det er galt å være det) og kun gir og gir, altså gjør det hun ber deg om på sekundet så er du dum-snill.

 

Jeg omgås hver dag av flere venner som er dominert av de to mest populære på skolen, og det irriterer meg noe forferdelig. :ermm:

Lenke til kommentar
Forskjellen ligger i hvorfor du gjør det, hvor ofte du gjør det, og hva du får igjen for det.

 

Gjør du det fordi du selv har lyst, er du genuint snill. Gjør du det fordi hun sier det, og fordi du ikke vil tråkke henne på tærne, er du dumsnill.

Deler dere på det, er du genuint snill. Er det du som gjør det hver gang, er du dumsnill.

Får du et smil og en takk av det, er du genuint snill. Får du ikke noe annet enn en "selvfølgelig skal du gjøre det" holdning tilbake, er du dumsnill.

 

Man skal kunne være snille mot andre mennesker, men det er viktig å ikke være så snill at man ender opp med å bli utnyttet og bli sett på som the bad guy de dagene man faktisk ikke er helt i det super-snille hjørnet.

Mye bedre å bli sett på som en generelt snill fyr, som kan glimte ekstra til i ny og ne. :)

:thumbup: +1

Lenke til kommentar
Forskjellen ligger i hvorfor du gjør det, hvor ofte du gjør det, og hva du får igjen for det.

 

Gjør du det fordi du selv har lyst, er du genuint snill. Gjør du det fordi hun sier det, og fordi du ikke vil tråkke henne på tærne, er du dumsnill.

Deler dere på det, er du genuint snill. Er det du som gjør det hver gang, er du dumsnill.

Får du et smil og en takk av det, er du genuint snill. Får du ikke noe annet enn en "selvfølgelig skal du gjøre det" holdning tilbake, er du dumsnill.

 

Man skal kunne være snille mot andre mennesker, men det er viktig å ikke være så snill at man ender opp med å bli utnyttet og bli sett på som the bad guy de dagene man faktisk ikke er helt i det super-snille hjørnet.

Mye bedre å bli sett på som en generelt snill fyr, som kan glimte ekstra til i ny og ne. :)

 

Du skriver med oppskrift. :tease: Nanana, X, nanana Y, Blablabla X, blablabla y!

 

Du har noen gode poeng, hvorfor søle det til?

 

Gjør du det fordi du har lyst, gjør du det fordi du har lyst. Snill, dum eller otherwise. Gjør du det fordi hun sier det, og fordi du ikke vil tråkke henne på tærne, er du en tøffel. Deler dere på det, er det det riktige å gjøre for begge. Genuint snill har ingenting med saken å gjøre. Det er bare missbruk av ord. Hvis du gjør det hver gang, ja da er du kanskje litt dum(snill). Får du et smil og en takk av det har det ingenting med å være genuint snill å gjøre. Får du ikke noe annet enn en "selvfølgelig skal du gjøre det" holdning tilbake OG GJØR DET, er du p-whip'd.

 

 

Hva skjedde med å gjøre ting for å gjøre ting, og gjøre ting fordi det er nødvendig. Vasking av klær og hus, og innkjøp av mat og andre ting må jo til. Det har jo ikke så mye med å være snill eller ikke å gjøre i det hele tatt.

Eller forventer ALLE å alltid få noe tilbake? Som en hund løper etter en pinne... .....

 

 

Er oppdratt til å være en "mr. niceguy" eller en gentleman (ikke at det er galt å være det) og kun gir og gir, altså gjør det hun ber deg om på sekundet så er du dum-snill.

 

Jeg omgås hver dag av flere venner som er dominert av de to mest populære på skolen, og det irriterer meg noe forferdelig. :ermm:

 

De er tøffler. (Og antakeligvis ganske forelsket/betatt.) Ikke gentlemen. De to har lite å gjøre med hverandre.

 

"Mr. niceguy" trenger heller ikke være noe annet enn en tøffel/sosialt overkommenlig person.

En gentleman HAR klasse og selvrespekt, ikke skittne til navnet til en allerede døende klasse ved å si at en gentleman bare gir gir gir og holder dører. :hrm:

 

 

 

Med det sagt, har jeg møtt en genuint snill person i mitt liv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...