mocka Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Hei, jeg har bestemt meg for å bytte motor på min Audi 100 for å få litt fler hester under panseret. Mitt spørsmål er: går ann å sette en Audi 200 motor i en Audi 100? Lenke til kommentar
saskansen Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Hei, jeg har bestemt meg for å bytte motor på min Audi 100 for å få litt fler hester under panseret. Mitt spørsmål er: går ann å sette en Audi 200 motor i en Audi 100? Alt går,og dette er ikkje så store oprasjonen heller,men du må nok regne med litt utskifting av bremser også for å få dt godkjent;) Lenke til kommentar
mocka Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Takk for ditt raske svar. Vil motoren passe rett inn hvor den nåværende sitter eller må jeg omrokkere mye annet for å få plass? Lenke til kommentar
Penny Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Det er en femmer i den nå? Hvis du har 100 med firer kan du få problemer med å få en femmer til å passe, såvidt jeg husker er det til dels store forskjeller på hvordan diverse tilbehør er plassert. De forskjellige femmere skal ha det aller meste likt. Lenke til kommentar
mocka Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Ja, det sitter i en femmer nå. Er det noe annet jeg burde tenke på når jeg bytter motor? EDIT: Passer de samme festene for A200 motoren? Hva må endres på bremsene for å få bilen godkjent - må alle hjulene ha skivebremser (bakhjulene har trommelbremser nå)? Endret 15. juni 2009 av mocka Lenke til kommentar
Penny Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hvor lat femmer er det du har? Min gamle '86 med 136 hk hadde skiver bak. Tror nok du må ha skiver skal du få godkjent en turbo og/eller 20v. Har ikke skrudd nok på slike til å vite hva mer som må byttes, men hvis jeg får tippe helt fritt kan det være at bensinpumpen er for liten. Hvor gammel er denne bilen din, og er det vanlig manuell med forhjulsdrift? ABS? Du skal ikke så veldig langt opp i effekt før den blir krevende å håndtere på vått føre. Lenke til kommentar
mocka Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Det er en '90 modell 2.0 med 113 hk. Det er vanlig manuell med forhjulsdrift men ingen ABS. Siden den ikke har ABS, fraråder du å sette inn sterkere motor? Vurderer en A200 motor 2.1 turbo med 180hk fra '87. Lenke til kommentar
saskansen Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Denne bilen er ingen problem å håndtere med en 200 motor......siden du har femmer orginalt skal nok det meste passe rett inn gjorde selv dette med ein eldre audi 100 for 15-20 år siden,og det funket perfekt mener å huske at eg måtte inn med ventilerte skiver foran bare lykke til,tror du blir strålende fornøyd!! Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) har du 4 bolter eller 5 bolter på hjulene? 4 Bolts understell kom ikke med turbomotor, kun 5 bolts. Endret 15. juni 2009 av Simkin Lenke til kommentar
Penny Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Siden den ikke har ABS, fraråder du å sette inn sterkere motor? Jeg tror ikke jeg skal begi meg inn på rådgivning, jeg tenkte mer på at det kanskje kunne bli krøll med dem som skal godkjenne bilen etterpå dersom du bygger om til en motorisering som opprinnelig kun ble levert med ABS, i en bil uten ABS, men det vil din lokale trafikkstasjon eller andre som har skrudd 100/200 kunne svare bedre på. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) ABS skal ikke ha noe å si, å bygge om til abs koster dessuten mange tusen. Endret 16. juni 2009 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå