Gå til innhold

Den store kosmetikktråden!


Anbefalte innlegg

Uten øyenskygge syntes jeg svart liner rundt hele øyet blir for hardt. Jeg syntes det er penest med en svært tynn linje helt innerst. Viktig å spisse blyanten (om det er det man bruker) godt. Samtidig passe på at streken under øyet ikke er bredere enn den over. Dette drar ned hele ansiktet og gjør at du lett ser trett ut.

 

Et alternativ er sånn som Nymph sier å bruke svart oppe og en farge som blå nede. Flott for å få fram øyefargen og gi litt farger inn i en kanskje ellers enkel sminking. Spesielt nå om sommeren syntes jeg bare hvit på våtkanten eller en hudfarge kan også være svært pent og enkelt. Får øynene til å se større og du ser mer våken ut. Lite triks stort sett alle makeupartister bruker. Ser man nøye på bilder i blader osv så vil man se at dette er mye brukt i bransjen.

 

Viktige med å bruke sminke på våtlinjen er å sjekke at produktet er godkjent for det. Mange bruker linere som ikke skal brukes på våtlinjen. Det er ikke bra for øyet, spesielt ikke om man bruker linser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er smak og behag ;)

Og hvordan finner en ut at den er "godkjent" for våtøyet?

 

Jeg kan lett gå slik, på en vanlig hverdag:

post-133950-1245453521.jpg

 

Denne typen er min favoritt.

Skal kjøpe den igjen i morgen. Savner å ha eyeliner :p

Litt hard, men ikke for hard.

kohl%20pencil.jpg

 

Jeg har prøvd hvit, men den vises liksom ikke så godt på meg :hmm:

Jeg skal også få tak i meg en BLÅ mascara :love:

Lenke til kommentar

Vel, den svarte eyelineren jeg bruker er Maybelline Define A Line

post-101796-1245453646.jpg

Den har en kjempeliten spiss, og man skrur på den når den blir "tom". Passer perfekt.

Når jeg mener eyeliner under og over øyet mener jeg bare halvparten. MEd våt tar jeg kanskje hele, men da er det veeeelid tynt innerst. Med Define A Line tar jeg bare fra ytterst på topplokket, nærmest vippene, til ca midten. Avslutter smalt. Under tar jeg bare svakt på samme måte, fra ytterst til 1/3 inn mot midten :)

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg storsett bare til de dyrere merkene som er mest brukt i statene som er godkjent for våtlinjen. Fordi det står på hjemmesidene. Man kan spørre i butikken, fordi de har makeupartister der. Mens her på vita, cubus osv så har ikke de fleste noe kunnskap om produktene. Tror også svært mange av linere som er brukt og solgt mye her egentlig ikke er anbefalt til å bruke på våtlinjen. Da ville de reklamert med det. Det man burde se etter er en hvor det faktisk står på pakningen, eller gå for en dyrere.

 

Nå har du mørke trekk Turtlis så det ser kanskje ikke så mye ut på deg, som det ville gjort på andre med svært lys hud, øyebryn osv. Samt virker det ut som du har litt mandelformede øyne som gjør det ekstra pent. Jeg som har svært runde øyne må jobbe litt med lineren for å få den fasongen.

 

Noen vil kanskje si at sminken din her er litt mye til vanlig. Svart liner, svært hvit highlighter og solbrun hud gir store kontraster. Kanskje prøve en mer hudfarget tone om du skal ha den fra globallinjen til brynene? Som feks Ricepaper fra Mac.

Lenke til kommentar

Jeg legger den også ofte der og drar ned litt ned med pensel. Våtlinjen min blir sår om jeg bruker liner der for mye. Selv om den er godkjent og myk. Bruker linser og har vist sensitive øyne så burde sikkert ikke bruke noe der i det hele tatt.

 

Om du ikke tar lineren helt inn for å ikke gjøre øynene dine mindre så pass på at du virkelig myker det opp. Ser hele tiden folk som har bare to halve streker oppe og nede, ser rart ut.

Lenke til kommentar

Fått beskjed om optikeren og øyelege at det burde generelt sett unngås. Men går det helt fint for deg så er jo det helt greit. Personlig har jeg vært plaget med mye øyebetennelse gjennom årene fordi jeg har noen bittesmå arr på øyene. Hviten er også ikke så hvit lengre. Burde nesten kjøpe meg noen nye briller og rocke dem i stedet :innocent:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Okei Snublefot, det der var litt sick.. Fordi det merket NARS er det merket som solpudderet mitt er fra! Drittbra merke. Sitter hele dagen, om det trengs.

 

Min farge er Laguna, perfekt farge for vanlig hud <3 love love love

 

Turtlis: Boksen ser akkurat ut som Snublefot sin

post-101796-1247424975.jpg

Endret av Nymph
Lenke til kommentar

Liker begge kvalitet da. Laguna er i hvertfall en utrolig god og "ikke gul" bronzer. Kan brukes på storsett alle, som med blushene. Selve boksen er også fantastisk deilig og ta på. Praktisk speil inni alle også. Eneste kjipe er at om du oppbevarer dem i sminkevesken så vil den trekke til seg litt pudder osv, ikke så lett å få det vekk heller.

 

Liker svært godt Nars sine bronzere og blush. De er utrolig gode. Er også det de er kjent for. Men når det gjelder øyeskygger, lipgloss, foundation osv så syntes jeg de taper for merker som Mac, Stila, Smashbox, Bobbi Brown osv.

Lenke til kommentar

Ja, nå har ikke jeg prøvd noe annet i det merket enda. Ble bare tipset om det da jeg var på Sephora i L.A. Kjøpte også en veldig god øyenskygge, kom jeg på nå, fra NARS. Den er fin den, eneste er at den glitrer litt mye og at den havner under øyet også, så må stå med papir under.

 

Nå har jeg alltid røde kinn da så jeg bruker ikke roughe. Heller ikke foundation..

 

Hvor handler du det? På nettet?

Lenke til kommentar

De drysser for mye for min smak. Mac sine er ti ganger bedre. De er mye mer kremaktig. Derfor bruker jeg heller pengene mine der.

 

Føler du en foundation blir for mye så finnes det uansett en haug å velge mellom. Med ulik styrke. Tinted moisturizer feks, ID pudder er veldig lett. Jeg klarer meg ikke uten foundation. Føler jeg har ikke bra nok hud til å gå uten. Noe som mangler da.

 

Kjøper en del i butikk, men mest på nett. Lettere og billigere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...