meg9907 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Emnetittel sier det meste Hvor går grensa fra man virkelig liker en person til at man faktisk er forelska? Er litt usikker der.. f.eks: Når skal jeg be ei jente ut? når jeg liker henne.. eller når jeg er forelska? vanskelig dette her altså Endret 14. juni 2009 av meg9907 Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Er da ikke vanskelig (i teorien ). Vil du bli bedre kjent med jenta, bare gjør det. Invaderer hun hele tiden tankene dine når du egentlig prøver å konsentrere deg om noe annet, så vil jeg si det er gode muilgheter for at du er forelsket - men det finnes helt sikkert individuelle forskjeller på hvordan man reagerer; noen blir ikke forelsket i det hele tatt. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Det er ikke noe klart skille mellom dem, forelskelser bygger seg gradvis opp og en dag sitter du der stupforelsket Kansje det tar en uke, kansje to måneder, kansje aldri, ikke noe å tenke på. Skjer det så skjer det. Man merker nok fort om man er forelsket, om man stter seg ned og tenker litt på det. Du ber en jente ut når du vil. Meningen med å be noen ut er å se om dere passer sammen, det finner du ut når dere er alene. Så bare be ut de jentene du vil, bare bra med erfaring uansett! Endret 14. juni 2009 av Christeven Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Du vet godt når du er forelsket, så hvis du er i tvil er du nok ikke der enda. Grensen er veldig vag mellom forelskelse og like-godtelse (ja, jeg er i finne-på-ord-humør i dag ) men du vil merke godt den dagen du er forelsket. Den dagen personen du forelsker deg i er i hjernen din hele tiden. Dukker opp på de mest upassede steder når du egentlig skulle tenket på andre ting. Den dagen bare tanken på personen gjør deg rastløs og totalt uintressert i å gjøre noen andre ting enn å kun være sammen med den personen. MEN det er ikke sånn at du må være forelsket i en person for å kunne be personen ut. En forelskelse kan komme på forskjellige tidspunkt. Det kan si PANG fra første gang du ser personen, eller den kan komme plutselig i en god venn etter flere år. Ta med jenta på date i det øyeblikket du kunne tenke deg å date jenta. I det du tenker på henne som hun-der-skulle-jeg-gjerne-hatt-no-mer-enn-vennskap-med, er øyeblikket du skal ta hu med på date. Lenke til kommentar
frk_1337 Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) Sier meg enig med de andre her Om du er i tvil, er du nok ikke forelsket. På samme måte som forskjellen mellom å være forelsket, og å virkelig elske noen..er man i elske-status, så vet man det =) Forelskelse kan være alt fra at personen surrer rundt i hodet ditt konstant og tukler med konsentrasjonsevnene dine, til at du blir varm i toppen og kilen i magen hver gang dere treffes. Jenta ber du med ut når du har lyst til å tilbringe tid alene med henne, og ser for deg at dere kan bli noe mer enn venner eller bekjente. Forelskelsen kommer gjerne senere (litt avhengig av alder), når du har lært personen å kjenne - i den grad det er mulig. Endret 15. juni 2009 av frk_1337 Lenke til kommentar
meg9907 Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 tusen takk for svar ble litt sikrere nå.. kanskje jeg skal be hun ut?? :!: Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 ble litt sikrere nå.. kanskje jeg skal be hun ut?? :!: Det syntes jeg du skal! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå