Gå til innhold

Linux vs. Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows og linux kan jo nesten ikke sammenlignes...

 

Linux er nok klart best når det gjelder server/nettverks greier (faktisk bruker Microsoft linux til server for deler av internett sidene sine..) :smile:

 

Men for de som liker å bruke programmer,bruke spill,være effektiv,slippe å studere OS'et i 10 år før det kan brukes skikkelig, - er nok windows klart best.

Og dette gjelder nesten alle.

 

 

Et nytt OS hadde vært tingen. ganske merkelig at ingen lager en skikkelig utfordrer til Windows. (forsøkene til linux er dårlige)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-25 01:25, GeeZuZz skrev:


Et nytt OS hadde vært tingen. ganske merkelig at ingen lager en skikkelig utfordrer til Windows. (forsøkene til linux er dårlige)



 

d er noen som holder på med d winlux eller noe sånt heter det (tror jeg, husker ikke helt)en hybrid imellom linux og windows der de tar de beste egenskapene fra windows og setter det in i et linux miljø

 

 

 

så et screenshot fra d og der kjørte de explorer og et annet linx prog samtidig tror d var noen form for emulering men d skulle ikke bli noe mer ustabilt av den grunn

 

gleder meg til d kommer

 

 

[ Denne Melding var redigert av: jossa på 2002-01-25 01:45 ]

Lenke til kommentar

GeeZuZz:

Quote:

Et nytt OS hadde vært tingen. ganske merkelig at ingen lager en skikkelig utfordrer til Windows. (forsøkene til linux er dårlige)


Akk, det er nok ikke så enkelt å lage en konkurrent til Windoze (nostalgisk tåre i øyekroken, husker BeOS...., et os som gjorde det meste riktig, men som likevel ikke lyktes)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-25 01:52, The Jackal skrev:

hmmm...egentlig ikke, men
er vel ikke så dumt å prøve..
:grin:


 

Må innrømme at jeg lo litt da jeg hørte om Lindows. Hva i huleste er vitsen med å lage en kopi av Windows? Det er ingenting som blir bedre enn originalen uansett! Dessuten så må Lindows EMULERE windows programmer, og ytelsestapet i slike ting (F.eks wine) er jo opptil 50%. Hørte også at Lindows skulle koste 99$, det er det samme som XP Home Edition koster! Latterlig!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Quote:


On 2002-01-25 17:21, extreme skrev:

Quote:


On 2002-01-25 01:52, The Jackal skrev:

hmmm...egentlig ikke, men
er vel ikke så dumt å prøve..
:grin:


 

Må innrømme at jeg lo litt da jeg hørte om Lindows. Hva i huleste er vitsen med å lage en kopi av Windows? Det er ingenting som blir bedre enn originalen uansett! Dessuten så må Lindows EMULERE windows programmer, og ytelsestapet i slike ting (F.eks wine) er jo opptil 50%. Hørte også at Lindows skulle koste 99$, det er det samme som XP Home Edition koster! Latterlig!

 

Kjøper du OS/Progz ??? hva er vitsen med det da ??

 

Det er like dumt som å kjøpe spill, musikk og filmer !!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...