Exozza Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Hei folkens, jeg skal springe 3000m imorgen. Kravet for 6'er ligger på 13.00 og 5'er 14.30. Jeg vet at jeg ligger ca. på 5'er nivå, men er ganske usikker på hvilket tempo jeg skal holde under løpingen, det er lenge siden jeg har tatt slike tester. Løypa er forresten terreng. Hvilket tempo anbefaler dere at jeg holder? Det jeg har gjort før, er å henge etter de som er kjappe, men nå skal jeg springe alene fordi alle andre har tatt testen. Trenger kjappe svar.. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Anbefaler tempo 5 Det liker jeg best Lenke til kommentar
Exozza Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Hva mener du med det? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Hold deg rolig i starten. Ligg etter en person du vet har ca. samme løpe tempo. Trå til på slutten når du ser "mål". edit: Siden du tar den alene så har jeg ikke noe å anbefale. Endret 14. juni 2009 av Gjest Lenke til kommentar
Schjellin Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 What, 5'ern på 14.30? Det er 3ern hos oss det. Lenke til kommentar
Funkmasterfleksnes Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Ja, det virket veldig svakt. Lenke til kommentar
Exozza Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Går på ungdomsskolen Det er veldig mange oppover bakker o.l. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 5'er er vel vanligvis rundt 12 min. Evt 11.30. 6'er på rundt 10 min Lenke til kommentar
Exozza Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Jeg legger meg nå og står opp imorgen tidlig for å sjekke om jeg har fått noen gode tips. Vi har gym 8:30, og jeg har tenkt å spise en skål havregryn rundt 07:30. Hørtes det greit ut? Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Hei folkens, jeg skal springe 3000m imorgen. Kravet for 6'er ligger på 13.00 og 5'er 14.30. Jeg vet at jeg ligger ca. på 5'er nivå, men er ganske usikker på hvilket tempo jeg skal holde under løpingen, det er lenge siden jeg har tatt slike tester. Løypa er forresten terreng. Hvilket tempo anbefaler dere at jeg holder? Det jeg har gjort før, er å henge etter de som er kjappe, men nå skal jeg springe alene fordi alle andre har tatt testen. Trenger kjappe svar.. Hvordan du bør gjennomføre testen best mulig, er individuelt, så jeg har ingen fasit. Om du får en oppvarmingsrunde før 3000, bruk muligheten. Jogg en runde i tregt tempo, kjenn på formen, finn teknikken, uten å springe deg sliten. Ved avgjørende 3000, begynn runden rolig og øk tempoet gradvis ut første runde til du har et godt og raskt joggetempo. Kjør så dette tempoet gjennom de påfølgende rundene gjennom hele løpet. I siste fase, når målet nærmer seg, prøv så godt du kan å løpe så fort du kan og bruk opp det ekstra lageret av krefter. (Opererer ikke distansen med runder, bytt disse om til 1 - 2 minutter, for hver runde) Lenke til kommentar
Exozza Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Takker for gode svar! Jeg kom inn på 13:41, altså 5'er. Jeg kunne presset meg mer, men jeg er fornøyd med resultatet. Det var visst noen andre som også skulle ta testen, og jeg hang etter han kjappeste og holdt et jevnt tempo helt til slutten hvor jeg spurtet. Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 min taktikk på 3000 meter, er: åpne hardt, stå ut løpet, og klokk inn. selv brukte jeg denne metoden, og klokket inn på 11:34 men så har det med hvordan formen er.. å trene 4*4 er skredersydd..google det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå