Thomisa Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Hei! Har et H****** problem med min acer aspire 6920G! Når jeg kjøpte pcen, spilte den crysis på medium, med litt lagg, nå kan jeg ikke spille sims 3 uten lagg engang (alt på low) Spilte også colin mcrae dirt, med klar å fin grafikk uten lagg. Nå kan jeg spille maks 10 sekunder før det lagger nå inni H****** Spillte trackmania med 80-100 fps konstant, online eller ikke! nå får jeg maks 40 på dårligere grafikk, så synker den ned til 10-20, og holder seg der! Noen som vet hva problemet kan være? blir HELT innavla frustrert! Tips: Støvsuget pcen, frie luftfeier! OK Fjernet virus, spyware osv! OK Temp: cpu maks 60-70 GPU maks 70 Harddisk maks 50 Ikke slått i pcen, eller mistet den i bakken! Ingen tunge programmer som Fucker opp i bakgrunnen! Harddisken er langt ifra fylt opp! Vet jeg har sterk nokk pc! Så noen som kan komme med et tips om hvordan jeg får min gode gammle pc tilbake? Specs: intel core2duo t5750 2GHZ 2mb l2 cache 3Gb ram Nvidia 9500M GS 512 mb directx 10 - det som kan være problemet? ellers er resten av specsene uvesentlige. mvh thomas Lenke til kommentar
Psykl0n Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Har du oppdatert drivere? Du kan iallefall kjøre spill i DX9 ved å høyreklikke på snarveien til programmet, egenskaper, og i mål skriv: Eksempel: "C:\Programfiler\EA\Crytek\bin\crysis.exe" -dx9 Endret 14. juni 2009 av simensk Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 glemte å skrive at jeg har oppdatert driverne, nesten så jeg har drivere som ikke finnes nå : ) Lenke til kommentar
Psykl0n Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Spiller du med laptop'en på fanget? Den blir ganske varm da den ikke får nok luft fra under maskinen pga klær eller lignende som blokkerer. Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Som jeg skrev, den har frie luftveier Lenke til kommentar
Psykl0n Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Kanskje du kan ringe Acer og spørre om de har spart på kjølepasta'en. De hadde i hvertfall ikke brukt overflødig med kjølepasta på min gamle Zepto laptop, og den ble innmari varm pga nettopp dette. Åpna den opp og fant ut at kjølepasta'en på CPU'en var brun. Spurte om de brukte brun kjølepasta, men kom fram til at den bare var svidd. Edit: Skrev Asus og ikke Acer. Endret 14. juni 2009 av simensk Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 har sjekket, er ikke tempen som er feilen Lenke til kommentar
Psykl0n Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Kommer bare med forslag om og om igjen jeg da. På min Zepto så lagga det mer på lave innstillinger enn på Medium/Høye (ikke for høye da så klart). Har du prøvd ut dette? Altså bruke tid på å finne de "perfekte innstillingene" i hvert spill. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Er dette med eller uten strøm koblet i? Mulig det er strømsparingsinnstillingene dine som er fucked, men det regner jeg med du har sjekket? Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 jepp gpu og cpu står på maks Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Det er en acer, kjent acer-problem. Prøv en reinstall av OS, legg inn f.eks Win7 eller liknende. Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) så det ligger rett og slett i den FORP**** byggekonstruksjonen? hørt mye om at de sparer inn penger på materialet, men det er jo fysisk, ikke psykisk er vell forsent å heve kjøpet, eller klage? (kjøpt i oktober) Endret 14. juni 2009 av Thomisa Lenke til kommentar
Psykl0n Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Høyre-klikk på batterisymbolet i statuslinja nederst til høyre på skjermen din. Står strømsparingsinnstillingene dine på ytelse, balansert eller strømsparing? Og inne i Nvidia kontrollpanel, "adjust image settings with preview"; står det på Quality, Balanced eller performance? Lenke til kommentar
Thomisa Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 står på at 3D innstillingene styrer dette, det har alltid stått på maks, både batteriet og nvidia kontrollpanel! (og det skal det fortsette og være) Lenke til kommentar
13652884521967 Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Har samma føkkings problemet. bare at jeg tror det er varme som er problemet. Spillte FarCry2 på medium helt uten problemer før men nå kan jeg bare spille Team Fortress 2 (som har mye dårligere grafikk en FC2) på low graphix i 3-5 minutt til fps går ned til 30-15! Jeg blir så frustrert at jeg holder på å explodere!!! Det er jo farlig for blodtrykket bare å ha en 6920g! For The Love Of God, SOMEONE DO SOMETHING! Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Det er en acer, kjent acer-problem. Prøv en reinstall av OS, legg inn f.eks Win7 eller liknende. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 24. juni 2009 Del Skrevet 24. juni 2009 Lenge siden du har rydda pc'en? Kjørt diskopprydding og diskdefragmentering,og CCleaner er jo et fint prog.Kjør "Renser"og kjør "Register"flere ganger til "Ingen feil funnet",ta backup hver gang ccleaner spør om det. Lenke til kommentar
13652884521967 Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Det er en acer, kjent acer-problem. Prøv en reinstall av OS, legg inn f.eks Win7 eller liknende. Har reinstallert 2 ganger, det hjelper ikke. Og jeg vet ikke hvordan jeg skulle fått tak i windows 7. Lenge siden du har rydda pc'en? Kjørt diskopprydding og diskdefragmentering,og CCleaner er jo et fint prog.Kjør "Renser"og kjør "Register"flere ganger til "Ingen feil funnet",ta backup hver gang ccleaner spør om det. Gjør det hver uke. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Last ned Win7 fra microsoft sine hjemmesider, helt lovlig. Lenke til kommentar
13652884521967 Skrevet 25. juni 2009 Del Skrevet 25. juni 2009 Last ned Win7 fra microsoft sine hjemmesider, helt lovlig. Så litt på det før i dag, er ikke det bare en beta som slutter å funke 1. juni 2010 eller no? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå