Icenor Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Hei Plutselig ut av det blå så sluttet mikrofonen i PCen å fungere. Jeg har ikke rotet med noen innstillinger eller installert noe lydrelatert software. Jeg har et gammelt Sound Blaster lydkort jeg bruker, så det første jeg sjekket var at ledningene var plugget i korrekt. Så jeg gikk inn på Record Control og sjekket at Microphone var valgt og boost var på. Likevel kommer det ikke en lyd når jeg prøver Sound Recorder. For moro skyld sjekket jeg om den klarte å ta opp noe lyd når jeg valge Wave som kilde (altså lyden fra PCen) og det fungerer, den klarer bare ikke å få det fra mikrofonen. Jeg tenkte kanskje at det var noe fysisk galt med lydkortet så jeg installerte driverene til RealTek lydkortet på hovedkortet. Og her får jeg akkurat samme resultat og i tillegg er Mic Volume grånet ut i både RealTek sin sound manager og Windows sin Record Control. Er det noen som har en idé om hva problemet kan være? Det virker ikke som det er lydkortet sin skyld ettersom jeg får akkurat det samme resultatet via hovedkortet. Er det noen som kan tenke seg noen annet, f.eks. en Windows XP innstilling som kan resultere i at mikrofonen ikke fungerer? Setter pris på all hjelp jeg kan få. Mvh Rolf Arne Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå