Tomsen14 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Hei kjøpte en "go drive storage lan bridge" fra teknikkmagasinet, det var slik at du bare kobler en ekstern hardisk i "lan bridgen" og "lan bridgen" i routeren, har gjort slik... har gått in på setup som er på 192.168.1.104 og stilt inn navn og arbeidsgruppe... så fikk jeg opp Maxtor som hardisken da heter på mine nettverksteder/datamaskiner,, kan trykke på den men den krever et brukernavn og passord som stilles inn på 192.168.1.104... problemet er at når jeg skal lage en bruker så kommer feilmeldingen "action failed! over maximum share" jeg får også opp feilmelding på: DHCP server o *enable / ø *disable når jeg setter den på enable og trykker apply så kommer feilmeldingen "action failed! detect another DHCP server" har et søskenbarn som kan litt med pc og han tror kansje det kan ha med en konflikt med routeren å gjøre... har linksys dlink router googlet og problemet og noen andre skrev noe om at hardisken sin ip må være statisk, ikke dynamisk... kan det stemme? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Du skal nok ikke aktivere DHCP-server i lan bridgen. Du har alt en server i router som forsyner den med IP. Har du en Linksysrouter så gir den normalt ut ipadresser 192.168.1.xxx og du får tydeligvis tildelt en slik. Vet ikke om det kreves at du setter den opp manuelt, for det burde jo fungere automatisk. Du kan jo prøve å sette den opp med: 192.168.1.200 255.255.255.0 192.168.1.1 Da burde du være sikker på å unngå konflikter. Når du lager en bruker, så må du passe på at du har nok ledig diskplass til den, vet ikke om det er noen annen måte å tolke feilmeldingen "over maximum share". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå