Gå til innhold

PC'n blir fort varm!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilket skjerm kort har den laptopen din da? Virker som 6920G kommer med 3 forskjellige skjermkort, enten et Intel, Nvidia eller ATI skjermkort.

 

Er du ikke sikker på hvilket skjerm kort du har last ned GPU-Z og finn det ut.

 

Ellers kan du bruke Rivatuner til å sette hastigheten på viften til skjerm kortet. Bruker det selv på 2 stk Geforce 8800M GTX kort på min Dell XPS 1730M laptop og virker fint som bare det. Husk også å laste ned siste driver.

Lenke til kommentar
Hvilket skjerm kort har den laptopen din da? Virker som 6920G kommer med 3 forskjellige skjermkort, enten et Intel, Nvidia eller ATI skjermkort.

 

Er du ikke sikker på hvilket skjerm kort du har last ned GPU-Z og finn det ut.

 

Ellers kan du bruke Rivatuner til å sette hastigheten på viften til skjerm kortet. Bruker det selv på 2 stk Geforce 8800M GTX kort på min Dell XPS 1730M laptop og virker fint som bare det. Husk også å laste ned siste driver.

 

Hvordan bruker jeg RivaTuner?

Lenke til kommentar
Hvordan bruker jeg RivaTuner?

 

Vet du ikke hvordan du bruker Rivatuner er det kanskje best at du ikke bruker det programmet, og har vesleengen rett, har ikke det kortet egen vifte. Da vil ikke Rivatuner virke i det hele tatt.

 

Det du kan prøve er å rengjøre alle vifteinntak og utblåsninger på laptopen. Det beste er jo komprimert luft på boks, kan du ikke få tak i det, kan du bruke støvsuger, men vær forsiktig etter som en støvsuger kan skape statisk elektristet som er den verste fienden til en PC. Koble fra strømkabel, ta ut batteriet før du gjør dette, sørg for å lade deg selv ut også. Ta på en vannkran, eventuelt hold på vannkranen mens du støvsuger alle åpninger du kan se på laptopen som minner om luft inntak og utblåsninger. Dette kan hjelpe for å få nede temperaturen på din Acer.

 

Er du usikker om rengjøring, få noen til å hjelpe deg som vet hvordan dette skal gjøres.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Hvordan bruker jeg RivaTuner?

 

Vet du ikke hvordan du bruker Rivatuner er det kanskje best at du ikke bruker det programmet, og har vesleengen rett, har ikke det kortet egen vifte. Da vil ikke Rivatuner virke i det hele tatt.

 

Det du kan prøve er å rengjøre alle vifteinntak og utblåsninger på laptopen. Det beste er jo komprimert luft på boks, kan du ikke få tak i det, kan du bruke støvsuger, men vær forsiktig etter som en støvsuger kan skape statisk elektristet som er den verste fienden til en PC. Koble fra strømkabel, ta ut batteriet før du gjør dette, sørg for å lade deg selv ut også. Ta på en vannkran, eventuelt hold på vannkranen mens du støvsuger alle åpninger du kan se på laptopen som minner om luft inntak og utblåsninger. Dette kan hjelpe for å få nede temperaturen på din Acer.

 

Er du usikker om rengjøring, få noen til å hjelpe deg som vet hvordan dette skal gjøres.

 

Ok, da skal jeg ikke bruke Rivatuner iallefall. Men det med rengjøring av pc'n gjør jeg sånn 1 gang i måneden så jeg tror ikke det er problemet.

Lenke til kommentar

jeg leste dette på et engelsk forum: This is what i do to fix the underclock problems

First install RightMark CPU Clock Utility but do not launch it first and do not start it at windows start up

Then play whatever game you want to play.. if you notice there is fps drop..

then hide your game by pressing Alt+Tab and run RightMark CPU Clock Utility

 

your game fps will be normal again thumbsup.gif

 

jeg gjorde det som sto der men det er ikke antydninger til noen forandringer. så jeg lurer på, er det noen som vet hvordan man bruker RightMark CPU Clock Utility?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...