Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Takknemlighetstråden: et fristed for glade tanker

isaac elric

Anbefalte innlegg

dette fungerer egentlig som en respons til deppetråden og diverse andre tråder her på helse delen av forumet. det er vel så godt å få utblåsning for diverse negative tanker og følelser, og deppetråden er et flott sted for akkurat det... allikevel så tror jeg at det lett kan bli litt for mye depping etterhvert; fokuserer man for mye på de negative tingene i livet, så kan dette lett overskygge det som er positivt.

så derfor lager jeg takknemlighetstråden!

formålet med denne tråden er ganske enkel: å dele med hverandre ting vi er takknemlige for. høres kanskje ut som noe fluffy new age nonsens, men det er faktisk bevist at mennesker som daglig praktiserer takknemlighet, ved f.eks. ta seg tid på kvelden og skrive ned 3 ting, er opptil 25 % lykkeligere enn de som ikke gjør det.

når du er inne og sjekker diskusjon.no for dagen, ta en tur innom denne tråden og skriv ned neon gode ting som har hendt deg i dag eller noe annet som du er takknemlig for.

og det trenger ikke å være store greiene. husk, det er også viktig å glede seg over de små tingene i livet, enten det er et godt måltid, en avslappende gåtur i solskinnsvær, en fin sang (post den gjerne her) eller at du tilbrakte en time eller to med en god venn. hva som helst går :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Har møtt verdens søteste jente, fått vite at jeg fikk 6'er på Engelsk eksamen + at jeg er ferdig med grunnskolen og har en ferie full av festing og moro foran meg :) Livet er herrrrlig!

Lenke til kommentar

Flott at noen åpnet en slik tråd!

Jeg er veldig glad for at alt arbeidet mitt i det siste har gitt gode resultater. Jeg har hatt nedoverbakker, men jeg kommer meg stadig opp igjen.

Dessuten er All the same - Sick puppies så fin at man ikke klarer å være sur, trist eller deprimert.

Lenke til kommentar
Dessuten er All the same - Sick puppies så fin at man ikke klarer å være sur, trist eller deprimert.

jeg digga den sangen hardt. takk :)

ja, xersess, musikk farger livet. blir så lett påvirka av musikk. musikk er som sånne emotional triggers: de bringer fram følelser og tanker du ikke opplever til vanlig.

Lenke til kommentar
Fikk 3,9 i karaktersnitt. Er ikke veldig fornøyd, men jeg har gjort mitt aller beste så jeg tar sommerferie med god samvittighet!

4 i snitt er veldig bra spør du meg. gratulerer ;)

den sangen er i

og
videoen. blir så glad når jeg ser de videoene.

så koselig. nå kom jeg i skikkelig godt humør :)

i dag er jeg helt alene hjemme på gården. min kjære bestemor stikker innom tidligere for å ordne en ordentlig god fiskemiddag (nam!) og etter det får jeg besøk av en god venn fra oslo som skal tilbringe de neste 4 dagene her. skal bare sove, spise, spille og feste. wohoo!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk

Fikk 4,7 i snitt, og det uten å engentlig jobbe det siste året, bortsett fra på eksamene :) Herlig!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...