Crazymech Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Akkurat sendt inn en retur melding til nettbutikken min angående mitt Radeon 4870x2, dette er et erstatningskort som eg fikk etter at det første kortet ble funnet defekt. Dette kortet nr. 2 har begynt å vise samme symptomer som kort nr 1, og eg gjentok da samme steg for å "teste" det som sist, dvs finne noe som får det til å låse pc'n helt opp gang på gang, deretter sørge for at bios er på Stock instillinger og prøve igjen, hvis ikke det fungerer så oppdater driver (avinstallert gamle og Driver Sweeper så klart) og prøv på nytt. Da dette heller ikke fungerte, send mail til nettbutikk. Men eg syns fremdeles det er rart at dette er kort nr. 2 som oppfører seg helt likt, kan det være noe annet i pc'n som ikke vil at eg skal få game i fred, forslag? i7 oppsett PS: Var det på den 3. gangen at jeg har krav på pengene tilbake, ikke den 2. ? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Det eneste jeg kan komme på er om du har siste BIOS for hovedkortet ditt, hvis ikke sjekk på siden til Asus. Håper linken virker da. Det er, så vidt jeg vet, 3. gang du har krav på pengene tilbake. Endret 14. juni 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Har nok siste bios, har forsåvidt byttet kort til deluxe V2 (etter et defekt hovedkort) siden første gang skjermkortet gikk skeis, men første eg gjorde var å oppdatere BIOS. Men takk for forslaget! Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Altså du har byttet HK pluss skjermkort to ganger??? Maybe en ide å mistenke PSUen din da? Synes det er rat at du har byttet både HK og skjermkort to ganger hvis du hadde samme PSU da dette skjedde. Yes, klar over det, kanskje et skudd i blinde, men synes dette er litt rat da. Som sagt, 3 ganger, get the money back. Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) ja, HK 1 gang og dette blir 2. gang for skjermkortet. Har tenkt på PSU'en, men ikke sikker hvordan dette kan testes. Har ikke tilgang til en ekstra, eller økonomien til å kjøpe uten å være sikker. Finnes det noen andre måter å teste strømforsyning på, voltmeter eller lignende? Edit: Tenkte "Maskinen fungerer ikke" passet bra til problemet , men ok! Skjermkort it is! Endret 14. juni 2009 av Crazymech Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Tror du kan bruke OCCT til å stresse PSUen din en del. Mener å huske at jeg brukte det en gang. Try and see. Sukk, er litt sånn hipp på engelsk da selv om jeg bor i Spania. roberteh, vet du om et program som kan stresse PSUen til Crazymech? Endret 14. juni 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Blir rimelig varmt av OCCT psu test, får vente til det blir litt dårlig vær her! Men det stresser vel psu'en ved å putte last på alt av komponenter, blir vel vanskelig å utelukke skjermkort om det skjer noe da?.. Kan prøve etter å ha fått nytt fra nettbutikken xD Hadde ikke gjort meg noe med engelsk, savner skoletimene! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) OCCT stresser PSUen med å putte last på alle komponenter i PCen ja. Tror ikke det er noe galt med PSUen din. Har bare funnet skryt som den i forskjellige tester. Her er fra PC Perspective sin test: "Conclusions If you are in the market for a power supply in the 600~750 watt range, one of the new Thermaltake Toughpower units deserve a close look. The 750W model exhibited very good voltage regulation and stability and was quiet, especially while operating under moderate loads. The overall efficiency is very good and Active PFC, sleeved cables, and a 3-year warranty are added pluses. The Toughpower 750W is notably the best power supply I have ever tested from Themaltake." Du kan jo prøve Video Card stability test for å se om det er noe med kortet. Eventuelt ATITool. Endret 16. juni 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå