moscito Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Hei, jeg skal ha en gaming laptop og har satt meg en grense på 16k. Har sett på disse 2: Toshiba X300 Multicom M860 Med C2D T9600 2,8ghz, GTX260M, 4GB ram, 320gb 7200rpm HDD, Intel Turbomemory 4gb og 1680x1050 skjermen. Ser at Toshibaen har lavere oppløsningc og dårligere skjermkort, men 2 harddisker, 4.1 høytalere og det følger med Vista. Men den er jo større og tyngre en M860, så vet ikke helt hvilken jeg skal ta. Noen anbefalinger, evt. andre laptopper? Lenke til kommentar
Morgis Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Sikler selv på Toshibaen. Utrolig lekker doning. 2harddisker og 2 skjermkort i SLI er også utrolig bra (hvis utgaven du kikker på har det). Og lyden er overlegen sammenliknet med andre bærbare jeg har sett på. Lenke til kommentar
blixbox Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Selv har jeg ingen erfaring med Multicomen, men jeg kjøpte meg en Qosmio på fredag . Lyden er magisk, rett og slett, og skjermen er utrolig bra. Og jeg må ærlig talt si at jeg legger liten merke til at den er så stor (gikk fra 15" Asus). Har ikke fått tid til å teste maskina skikkelig enda, men har til nå lite å klage på. Eneste er at den er rimelig shiny, så det er mange fettflekker Og av en eller annen grunn har musa en tendens til å henge seg opp når maskina jobber veldig hardt. Tar litt tid å bli vant til tastaturet, er både glatt og "mykt", pluss at enkelte taster er litt for små (blant annet enter og space). Alt av inn- og utganger er smart plassert, selv og jeg helst skulle sett at strømpluggen var vinklet (stikker litt for mye ut imo). Pluss at adapteren er et monster av en murstein. Men, tross alt så angrer jeg ikke på kjøpet i det hele tatt. Pluss, den ser jo jævlig pen ut Lenke til kommentar
mr-niceguy Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) jeg har ikke erfaring med den andre laptoppen men jeg har erfaring med m860tu, har den snart i et år. den lapoppen er konge for å si det sånn. du ser klart forskjell i når det kommer til oppløsning. siden begge laptoppene er kraftige så kan du kjøre da full oppløsning på spill men, den andre laptoppen begrenser da hvor mye oppløsning du kan kjøre på spillene. m860tu er vel ikke i nærheten når det kommer til lydkvaliet som den andre laptoppen, det vel en grunn til å velge den andre og den har to hardisker som du kan kjøre i raid 0/1? men vis det er hardisk plass du er ute etter så kan du bare putte 500gb i m860en. m860 har vel mye kraftigere grafikkort+ den er lettere og kanskje tynnere. m860 er i aluminium så fett flekker kan du bare glemme + den er ganske stilig når det kommer til utseende. jeg har satt for en konfigurasjon som koster 16 209k. jeg vet at du satte pris grenser 16k men fjerner du vista blir det 1k billigere!! 15.4" Widescreen WSXGA+ 1680x1050 blank skjerm (glare) - INTEL CORE 2 DUO T9600 2.8GHz 1066MHz 6MB cache 35W - 500GB SATA 5400RPM 2.5" - 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB) - NVIDIA® GeForce® GTX 260M 1024MB DDR3 skjermkort - Standard DVD-brenner (Super Multi) - MICROSOFT Windows Vista Home Premium 64-bit, norsk OEM - Bluetooth (ikke valgt) - Turbo minne (ikke valgt) - Mobilt bredbånd (ikke valgt) - Annen programvare (ikke valgt) - Antivirus (ikke valgt) Endret 15. juni 2009 av dahir Lenke til kommentar
Shushi Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg ville helt klart tatt Toshibaen, hvis du skal bruke 16k. 9800M GT versjonen er lik den du så på, men den koster kun 14k. Og nei Dahir. Skjermkortet i Toshibaen er ikke noe dårligere enn 260M GTX. Ikke det at M860TU er en dårlig PC. Man for mye kvalitet til 11k hvis man kjøper den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå