Gå til innhold

Nikon: Kan SB-800 erstatte SU-800 for kontroll av SB-R200?

Anbefalte innlegg

Har en SB-800, og tenker på å kjøpe meg et par SB-R200. Har ikke innebygget blits på kameraet. Er usikker på om jeg da trenger settet med en SU-800 eller ikke. Kan jeg like gjerne bruke SB-800 for å styre R200ene?

Ved å kjøpe en SU-800 får jeg forsåvidt frigjort en stor blits, som jeg da kan bruke i tillegg (så vidt jeg forstår). Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for raskt svar! Det var det jeg også regnet med. Vil jeg miste noe funksjonalitet ved styring fra SB-800, som f.eks kun er tilgjengelig fra SU-800?

Er det mulig å bruke lyset fra SB-800 når den samtidig brukes som master? Har kabel for å kunne plassere den bort fra kameraet, og hvis jeg da kunne bruke den både som master og bakgrunnsbelysning kan jeg slå to fluer i en smekk.

Lenke til kommentar

Etter en kort test, så ser det ut til at du har Master (SB-800) + Group A, B og C

og alle 4 "grupper" kan justeres til +-3 fra SB-800.

Prøvde kun ttl med 2 SB-R200.

Jeg er litt usikker på om det er andre forskjeller mellom R1 og R1C1, men en SU-800 kan en evt kjøpe til senere om du finner behov.

Jeg bruker stort sett SU-800 dersom jeg skal ha mer enn en blits - kurrant :)

Lenke til kommentar

Tror det kun er SU-800 som er forskjellen på R1 og R1C1, men det er ganske mye rimeligere å kjøpe den største pakken med en gang enn å kjøpe en løs SU-800 dersom det skulle vise seg at jeg må ha den allikevel senere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...