siDDis Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Akkurat dette sliter eg med, sida eg bruker ein ruter som bruker den eksterne ip'en og gir meg intern ip. Eg har veldig lyst til å sette opp ftp og spel server. Trenger hjelp. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Da må du konfigurere routern litt. Åpne og/eller forwarde porter til de tjeneste du vil bruke. Den 10.16.89.65 -adressen. Er det din lokale IP bak routern ? I så fall kan du jo regne med f.eks. dette : FTP kjører normalt på port 21 (men kan kjøres på andre hvis du vil det) Du må da åpne port 21 og forwarde den til din lokale IP adresse. Spill bruker forskjellige porter, men fremgangsmåten er den samme. Hva slags router har du ? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 det er lyse sin boks telsey HAG cpl isdn uansett korleis får eg åpna porter og sånt Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 ja for å legge til og, eg kjem heller ikkje inn på efnet sine irc servere [18:57] -irc.homelien.no- *** Looking up your hostname... - [18:57] -irc.homelien.no- *** Checking Ident - [18:57] -irc.homelien.no- *** No Ident response - [18:57] -irc.homelien.no- *** Couldn't look up your hostname - [18:57] -irc.homelien.no- *** Banned: spam (2002/11/06 23.18) - Closing Link: siDDis[[email protected]] (Banned) alle dei andre irc serverane virker fint Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 nei eg måtte nok bestille fast ip om eg skulle få lov til å herje litt kosta jo bare 200kr i etablering og 10 kr månaden Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 ISDN ?? Du må nok ha en fremgangsmåte på hvordan du gjør dette på routern din. Spør Lyse da. Enten så sier de ja eller nei..... Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 7. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2003 neida, eg har fått fiksa det med lyse. nå har eg ftp server oppe Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Akkurat dette sliter eg med, sida eg bruker ein ruter som bruker den eksterne ip'en og gir meg intern ip. Eg har veldig lyst til å sette opp ftp og spel server. Trenger hjelp. Ser ut til at du er bak en stor stygg NAT brannmur. Sånn burde det ikke være lov å kalle internett tilkobling! Ingen egen ip = store problemer = ingen server. Mulig lyse kan gi deg egen fast ip om du betaler litt? Btw, stakkars lyse kunder! Sitter alle bak NAT brannmur? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Ser ut til at du er bak en stor stygg NAT brannmur. Sånn burde det ikke være lov å kalle internett tilkobling! Ingen egen ip = store problemer = ingen server. Mulig lyse kan gi deg egen fast ip om du betaler litt? Btw, stakkars lyse kunder! Sitter alle bak NAT brannmur? Ok Jeg sitter bak NAT, har lokal IP på pc'ene og kan kjøre servere (ftp, web, whatever)... Men jeg skjønner hva du mener. Det er litt mye pes med enkelte ting. Får ikke VPN til å virke :x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå