ZynoX Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Hei! Jeg har akkurat satt inn en ny prosessor. Og for at den skal gå til windows så må jeg bare ha 3 ram brikker i PC'en. Skal jeg få i gang alle 4 så må jeg sette på Memory Remap - Enable, i BIOS. Og når jeg gjør det så starter maskinen, men jeg får ikke gått i BIOS. Den bare fryser der. Nå har jeg bare i 3 stykker, men nå kommer det opp en warning når jeg starter PC'en: CPU Unknown. Også står det at for at jeg skal få prosessoren til å yte max så må jeg flashe BIOS. Men jeg har gjort det, og jeg er helt sikker på at det er den siste oppdateringen. (uten om beta) Noen som kan hjelpe meg? PC'en: Intel Core 2 Duo 6400 2.13 GHz (Gamle), Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz (Nye) 4.00 GB RAM Asus P5B-E Hovedkort Mist 650 W Strømforsyning EDIT: Her er et bilde ifra CPU-Z, si ifra om dere ser noe uvanlig i forhold til ytelsen, om den skal være slik eller ikke... CPU_Z.bmp Endret 14. juni 2009 av ZynoX Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Du må bruke en bios beta versjon til den cpu'en: CPU Support Prøv Beta Version 1807 Vil tru at Multiplier øker til X9 (9x333MHz=core speed 3000MHz) når bruk av cpu øker,hvis den ikke gjør det,så kan det være pga for gammel bios til cpu Endret 14. juni 2009 av ask99 Lenke til kommentar
Ritualz1 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Multipliren er nok 9.0x, den er ikke aktiv når man ikke trenger den. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Husk å være nøye med å plassere innlegg og tråder i korrekt kategori. Spør en moderator om du er i tvil. Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til korrekt eller mer passende kategori. Eventuelle reaksjoner på moderering skal gjøres via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
ZynoX Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Skal prøve med beta jeg da... Lenke til kommentar
ZynoX Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Det gikk! Flashingen gikk bra! Tusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå