_Johan_ Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Hei, jeg har et Sony DCR-HC14E PAL, og nå har jeg en kasett jeg gjerne skulle ha overført til pcen; men jeg trenger litt hjelp. Kameraet har tre plugger : USB / DV OUT / AUDIO/VIDOE OUT Og jeg har en Acer Aspire 5670 pc. Får jeg samme resultat av å bruke alle utgangene? Jeg har følgende porter: 4 x USB2.0; FireWire; VGA-out; S-video out; DVI out; AV-in port Hva slags program burde jeg benytte for å overføre filmen? Jeg kjører windows 7 Tusen tusen takk!!! :o) Endret 14. juni 2009 av sveinj Lenke til kommentar
Jonnvoll Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Jeg tror nok den eneste du kan bruke er DV out, som skal inn i firewire'en på pc-en. Det skal følge med et program som du kan overføre med. Lykke til Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Det beste resultatet får du om du kobler dv-ut til FireWire. Da får du en dv-avi fil på ca. 13Gb/t. Da kan du redigere uten synlig tap av kvalitat. Det går også an og bruke audio/video ut, om du har et tv-kort eller en sånn dings med samme funksjon man kobler til USB. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 (endret) Det beste resultatet får du om du kobler dv-ut til FireWire. Da får du en dv-avi fil på ca. 13Gb/t. Da kan du redigere uten synlig tap av kvalitat. Det går også an og bruke audio/video ut, om du har et tv-kort eller en sånn dings med samme funksjon man kobler til USB. Det blir nok 13GB, ikke 13Gb. Endret 16. juni 2009 av Aqualong Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Det beste resultatet får du om du kobler dv-ut til FireWire. Da får du en dv-avi fil på ca. 13Gb/t. Da kan du redigere uten synlig tap av kvalitat. Det går også an og bruke audio/video ut, om du har et tv-kort eller en sånn dings med samme funksjon man kobler til USB. Det blir nok 13GB, ikke 13Gb. Mangle slurver med forkortelsene, ja. Skal man være pirkete betyr liten 'b' i datasammenheng bit mens stor 'B' byte. Og «alle» vet jo at en byte består av 8 bits. For eksempel er en bredbåndslinje på 768 kbps (kilo-bits-per-second) det samme som 96 kBps (kilo-bytes-per-second). Det slurves også med bruk av liten og stor 'M'. Liten 'm' betyr milli, altså tusendels, for eksempel ms = millisecond. Stor 'M' betyr mega, altså million, for eksempel MB = megabyte. Hvis noen skriver 2 mb skjønner folk flest at de mener 2 megabyte, men strengt tatt betyr det 2 millibyte, which makes no sense. For å gjøre forvirringen enda større; Forskjellen mellom stor og liten 'K'. Liten 'k' betyr kilo, altså tusen, for eksempel kB = kilobyte. Stor 'K' betyr Kelvin som angir temperatur. KB ville strengt tatt betydd Kelvinbyte, which make no sense either. Og når man først er inne på det så skal heller ikke tall og enhet eller andre tegn skrives i ett ord. Her syndes det også stort. Galt: 2MB/s 50% 24Mbps Riktig: 2 MB/s 50 % 24 Mbps Jeg må nok innrømme at jeg ofte synder selv fordi det er så fort gjort å glemme. Heldigvis retter Word for meg når jeg skriver der. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Jeg skriver alt riktig som du skrev der, bortsett fra prosent. Der skriver jeg alltid tegnet rett etter tallet, for eks 30%. Har aldri sett noen som helst andre skrive det annerledes heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå