maufje Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 (endret) Hei, kjære gamers På fritiden min nå har jeg startet med et nytt prosjekt. Jeg lager et PC spill. Det går ut på å komme seg fra A til B. Det er et slags eventyrspill, og du kan bevege deg fram, tilbake, opp eller ned (veldig likt vanlig Mario, bare med annen historie og andre figurer Jeg har fått stor inspirasjon fra "I wanna be the guy" som er laget for å være et av de vanskeligste spillene som er (dette spillet er gratis, så prøv det ut!). Uansett.. Det å designe disse banene er ikke lett. Og det er litt av grunnen til at jeg skriver inn et innlegg her. Er det noen som har noen forslag på hva som kan være til hinder videre? Jeg legger ut en link (FileFront) til bane 1 her, så dere får se hvordan det er lagt opp: http://postdownload.filefront.com/13899233...f381df2aab807a9 Hvis dere prøver det ut, så er Shift hoppeknpapp, og fram og tilbake er pil tastene. Du kan hoppe 2 ganger (dobbelthopp). Spillet skal ikke gi så mye logisk mening, bruker litt tegnefilm humor med den anbolten og sånn . Det er et strategi spill som man må tenke og finne ut av ting på. Når jeg setter på nye ting, så bruker jeg modeller fra World of Warcraft. Dette spillet har ingenting med WoW å gjøre, men jeg har ikke tid til å sitte i timesvis alene å lage en og en ting. Denne første banen har tatt meg rundt 8 timer (4 timer selve banen, og 4 timer å lage sangen.. Jeg bruker også litt av fritiden min til å lage musikk). Til nød kan jeg bruke et tilfeldig bilde på Google til noe, så lenge det ikke skiller seg ut ifra design oppsettet. Det jeg lager selv, er bakken og bakgrunnen. Ok tilbake til det jeg snakka om. Hvis dere fikk testet det ut, så ser dere sånn ca. begrensningene på hvor mye jeg kan få til. Jeg er ikke flink nok enda til å lage noe så avansert som at du tar opp noe og tar kontroll over det videre. Alternativt kan man hoppe på en knapp og noe skjer et annet sted. Hvis dere har noen ideer, vill jeg mer en gjerne høre! For mye av det samma, lager en kjedlig bane, og for mange kjedlige baner lager et kjedlig spill Ny link: http://files.filefront.com/Game+2zip/;1390...;/fileinfo.html Endret 15. juni 2009 av maufje Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Det var faktisk litt morsomt! Stå på. Men jeg kommer meg ikke forbi den andbolten, tips? Lenke til kommentar
maufje Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2009 Det var faktisk litt morsomt! Stå på. Men jeg kommer meg ikke forbi den andbolten, tips? hahah, ja asså.. Hvis du leste alt, så kan du dobbelthoppe Du må liksom hoppe fram og fort tilbake igjen, uten å bli truffet. Så etterpå kan du hoppe over. Den faller ned bare en gang Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Umulig å komme forbi det første hinderet.. Hopper og spretter, gjør alt mulig... treffer den uansett. Lenke til kommentar
maufje Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Umulig å komme forbi det første hinderet.. Hopper og spretter, gjør alt mulig... treffer den uansett. Prøv å hoppe på taket på huset Og så over videre Lenke til kommentar
Creowks Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg kom meg forbi den store roboten, men etter det er det jo bare en 'dead end'. End of the world. Uansett hvor langt eller kort jeg hopper, så er det ingenting å se videre. Ferdig her? Lenke til kommentar
maufje Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg kom meg forbi den store roboten, men etter det er det jo bare en 'dead end'. End of the world. Uansett hvor langt eller kort jeg hopper, så er det ingenting å se videre. Ferdig her? Jepp, det er alt jeg har hittil Som sagt så spurte jeg i forumet om noen flere forslag til hva som kan komme videre.. Jeg er helt blank :S Har masse idèer videre, men vil få unna den skog delen her først. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) EDIT: Var støtte for WASD. Hvilket språk forresten? Endret 15. juni 2009 av Gjest Lenke til kommentar
maufje Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Jeg har problemer med piltastene. Lag støtte for: WASD W - opp A - venstre S - ned D - høyre helst idag! Du kan endre på det, gå inn på File > Players. Så trykker du på det krysset som står nederst under 1 tallet. Så kan du velge hvem knapper du vil til alt! Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Får ikke kommet meg videre, hjelper ikke å hoppe på taket. Jeg treffer den store planken uansett. Lenke til kommentar
maufje Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Får ikke kommet meg videre, hjelper ikke å hoppe på taket. Jeg treffer den store planken uansett. Hvis du trykker Shift en gang, og enda en gang mens du er oppi lufta så hopper du sånn dobbelthopp.. Skal gå ganske lett egentlig Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 (endret) går ikke ann å komme seg forbi første hinder EDIT: Klarte det. Klarer nå ikke den kjempe figuren som har ADHD etter de bjørne fellene. Endret 15. juni 2009 av Gjest Lenke til kommentar
maufje Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 går ikke ann å komme seg forbi første hinder Haha, skal legge ut en video senere om hvordan du gjør det.. Er ikke så vrient egentlig Lenke til kommentar
maufje Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Har komme bittelitt lenger nå. Se om dere greier det videre http://files.filefront.com/Game+2zip/;1390...;/fileinfo.html Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Klarer nå ikke den kjempe figuren som har ADHD etter de bjørne fellene. Lenke til kommentar
maufje Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 går ikke ann å komme seg forbi første hinder EDIT: Klarte det. Klarer nå ikke den kjempe figuren som har ADHD etter de bjørne fellene. Er ikke lett gitt Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hvordan kommer man forbi det monsteret? Btw, hvilket språk er dette laget i? Lenke til kommentar
maufje Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 Hvordan kommer man forbi det monsteret?Btw, hvilket språk er dette laget i? Hvis du ser på bygningen så ser du 3 sånne planker som på en måte stikker ut. De kan du hoppe på. Jeg har laget alt i noe som heter "Multimedia Fusion" som er en slags "spill-lagings-snarvei" Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 ble ferdig med spillet .-.- Lenke til kommentar
maufje Skrevet 15. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2009 ble ferdig med spillet .-.- weee :] Kom med no forslag til hindringer da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå