Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

sub som ikke vil gi lyd fra seg

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en ADS sub, http://www.adst.cc/english/product/?id=104

Siden jeg ikke har REM utgang på cdspilleren min, så har jeg bare lagt en kabel bit mellom + og REM inn gang på forsterkeren.

Når jeg kobler + og REM sammen lyser power i 10 sek, så startet protection lyset å lyse. (som det ikke skal?)

Har ikke no særlig peil på forsterkere å slikt, så hadde vært fint om noen vet hva som kan være galt.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja har prøvd, men uten REM kobling skjer det ingenting.

Det er vel normalt, siden REM bestemmer på/av styring.

Har en JVC spiller, ikke noe ny fancy. Den har 2 utganger til forsterker(eller høytalere uten forsterker?), men ingen REM.

Lenke til kommentar

Drit i det folk maser om CD spilleren. Problemet ditt var vel at forsterkeren gikk i stå?

Det eneste remote tilkoblingen gjør er å gi ON signal til forsterkeren når den får +12V.

Hvis den slår seg på protect uten at noe annet er tilkoplet (høyttalerkabler) vil jeg påstå at du har en defekt forsterker.

EDIT: Så ikke på linken før nå, og du har jo en integrert sub/forsterker, så det er bare +, - og remote innganger i tillegg til lyd.. Da har du definitivt et defekt produkt. Kan jo for moro skyld prøve å skru volumknottene helt ned og koble til en iPod eller lignende, men regner med du har prøvd dette allerede?

Endret av grovetussen
Lenke til kommentar
Det virker som du har en feil i suben din en plass ja, mulig noe kommer innat hverandre der en plass...

Men du HAR remote ut fra spilleren, på plass 13 i pluggen, og den skal være blå/hvit ;)

Finner ikke noe REM kabel, så jeg skal vel i teorien ha det, men er den er ikke der..

Stikker innom thorsov imorra og forlanger en ny en, siden det virker som om suben er defekt =/

Hjertelig takk for hjelpen gutta :)

Lenke til kommentar

3 kabler skal i hovedsak in i forsterkeren:

12V som er trekt fra batteriet

Jording - har du ikke funnet et godt jordingspunkt så hopper gjerne forsterkern på protect

REM - (somregel)blå på selve spilleren, men pleier å være en klistrelapp på den som det står rem på! kjøpte du den kabelpakke på torshov? husker ikke om rem kabelen sitter på phonokabelen men jeg mener den ikke gjør det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...