ATWindsor Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Jeg er på utikkikk etter et hovedkort til Core i7 920, jeg skal ikke overklokke, og vil ha kun et skjermkort. Men det er et par utfordringer, for det første vil jeg ha 12 GB ram (6 brikker), og jeg skal ha en stille PC, så det blir ikke alt for mye luftgjennomstrøming, i tilegg er jeg var for coil whine o.l fra hovedkortet. Stabilitet er i høysetet, i tilegg synes jeg mange x58-hovedkort er ganske dyre. Foreløpig heller jeg mot MSI Pro-E som førstevalg, og Asus PT6 som andrevalg. Hovedproblemet med førstnevnte ser ut til å være at folk ofte har problemer med varm Northbridge, og at dette må fikses. Erfaringer og problemer folk har med disse kortene ønskes mottatt, eventuelt anbefalinger til andre kort. AtW Lenke til kommentar
norsemanGrey Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Heisann. På utkikk etter det samme som deg, men til en i7 950. Men hva skal du med 12 GB RAM?? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Varme fra nordbrua er og blir det samme på alle X58 hovedkort dessverre siden brikken er lik. Personlig hadde jeg handlet det billigste X58 som du kommer over om dette er dine krav. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2009 Heisann. På utkikk etter det samme som deg, men til en i7 950. Men hva skal du med 12 GB RAM?? Min erfaring er at minne alltid er godt å ha, for å få en maskin til å vare så er det ofte minne som er det viktigste. I tilegg har jeg mange programmer oppe når jeg bruker PCen. Jeg synes personlig det er verd 700 spenn å få 6 GB ekstra. AtW Varme fra nordbrua er og blir det samme på alle X58 hovedkort dessverre siden brikken er lik.Personlig hadde jeg handlet det billigste X58 som du kommer over om dette er dine krav. Jo, men kjølingen trenger ikke å være det samme. Har hørt at MSI har noen problemer der. AtW Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. juni 2009 Del Skrevet 16. juni 2009 Har ikke hørt at enkelte har kjørt kjøligere nei, men stort alle som er passive stiller visse krav til kjøling i kabinettet ditt altså at du ikke fanger opp varmen. Dette er dessverre største problemet, og som kommer til å bli hodepinen med i7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå