Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Får ikke vaskemaskinen til å stå rolig

Anbefalte innlegg

• 4 år senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg fant ut av det på min av den samme maskinen akkurat.
Du må ta vekk støttene som holder den på plass inni.
Bak på maskinen er det 3 knotter og de må du fjerne, er sånne lange pinner som holder ting på plass inni.
Når de er vekke vil da demperne starte å funke og maskinen vil slutte å hoppe og danse på vaskerommet.
Jeg vasker nå babyklær som en helt.
Du har fått 3 plastbiter som du skal dytte inn i hulla.
Og ikke kast de du fjerner, for flytter du må du sette på plass støttene igjen så du ikke ødelegger maskinen under flyttinga.
Og seff må maskinen stå stødig.
Mitt golv er skevt så nøyaktig etter vater blir feil her, men så lenge den står stødig så skal det gå bra.
Håper jeg kunne hjelpe å at dere skjønner min snodige forklaring og at det funker for dere au ^^,

Lenke til kommentar

Du må ta vekk støttene som holder den på plass inni.

Bak på maskinen er det 3 knotter og de må du fjerne, er sånne lange pinner som holder ting på plass inni.

Hehe, dette er transportsikringen som har vært nevnt flere ganger i tråden.

1. Er maskinen i vater?

2. Hva slags underlag står den på?

Lenke til kommentar

Jeg ser at du er ny bruker her på forumet; et aldri så lite vennlig råd: Spørsmålet du svarte på var fire år gammelt. Antar (håper) trådstarter har funnet ut av dette for nesten like lenge siden. :wee:

Så foreslår jeg at vi lar denne tråden dø ut i fred... :ph34r:

Endret av Inge Rognmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte bare svare for alle oss andre som har samme problemet og får opp denne linken på Google så kunne e komme med mitt svar.
Så trenger man ikke stå der i full frustrasjon.
Var bare med en tanke for alle oss andre her i nåtiden som har samme problemet,
Å ja, så den var gammel men som e sa, derfor svarte jeg ^^,

• Liker 3
Lenke til kommentar

Har lest deler av denne gamle tråden. Ser også en annen, med samme problematikk. Har hatt liten interesse for dette, men kommer nå med noen kommentarer.

Jeg forutsetter at alle fjerner "transportsikringene".

Selv om tregulv (og slurvete lagt), kan gi problemer, er det i nesten alle tilfeller jeg har vært "borti", vært dårlig oppvatring av vaskemaskiner, som her vært problemet. Og spessielt for folk som er lite "handy", så er det ikke så lett å vatre nøyaktig nok. Og da det også finnes en del vatere/loddstokker på makredet (og gamle i boliger), som ikke er riktige, blir det ennå større utfordring.

For kontroll. Når en har justert beinene (under maskinen), så blæren i vatert, ligger eksakt i mitten av strekene, kan en kontrollere ved å snu vatret 180 grader rundt (horrisontalt) og da skal blæren være på eksakt samme sted. Er den ikke det, er vatret feil! (Ikke snu vatret 180 grader vertikalt, selv om vatret er av typen hvor dette er mulig) Og da må en "midle", for å få maskinen i vater. Eller låne et korrekt vater.

På enkelte maskiner kan det være så lite som 1 - 1,5 mm. på et bein, som er problemet og det vises knapt, på selv et godt vater. Mange bruker også vatert feil. Vatret må enten være langt nok til å nå over til yttersidene på hver side. Eller så må en legge noe annet under, som er langt nok, rett, i eksakt samme tykkelse for å nå ytterkantene. Eks. et rett og justert bord/ plank, o.l. Har en et kort vater, så er det sjelden en rett og jevn flate, inne på toppen av vaskemaskiner. Så, en må normalt ut på kantene av maskinene for å vatre riktig. Men lykke til dere som plundrer. Får dere det ikke til, så hør med venner som har erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...